Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

Blogarchief

De Teller

zaterdag, maart 31, 2012

Als je aan iets aandacht geeft, wordt het groter. Geef dus vooral voorrang aan alles wat goed is. Kom uit voor je fouten, herstel ze en richt je energie op positieve dingen, daar heeft iedereen meer aan.
Je verbinden met de pijn van anderen, is ook niet zo spiritueel als we denken. Als je je laat meetrekken in andermans problemen en negatieve emoties, raak je weg van je eigen levenslust en innerlijke rust. Deze manier van meevoelen en medelijden helpt de ander niet en jezelf al helemaal niet.
Laat het probleem niet groter worden door zelf met je gedachten de negatieve spiraal te versterken, zonder dat je er bewust van wordt en er onverwachts middenin zit. Neem zeker de gevoelens van de ander niet op. Het lijkt misschien of je dichter bij de ander komt te staan als je de gevoelens van de ander in je opneemt en alsof je de last samen deelt, maar het tegendeel is waar, de last wordt verdubbeld. Natuurlijk wil je graag dat het goed gaat, maar je kunt van alles doen om ze te helpen.
Het is veel helender om jouw licht op hen te laten schijnen, dan samen in de schaduw te gaan zitten.

We hebben elke dag de keuze, we kunnen ons richten op wat ons vreugde geeft of op wat ons verdrietig maakt. Laten wij de donkere kant van het leven negeren, zodat wij niet blijven hangen. Laten wij aandacht geven aan wat groter en mooier wordt en voorrang geven aan de liefde voor onszelf en onze medemens. Zo leer je ook het geheim van dankbaarheid ontdekken. Dankbaarheid voor iedereen die jou helpt, waarbij die dankbaarheid omkeerbaar wordt. Ook als je dankbaar bent voor wat je hebt, kan het universum je nog meer geven. Dankbaar om je gezondheid, je leven, werk, en geliefden. Ook als je iets wordt opgedrongen wat je helemaal niet wilt hebben, zoals ziek zijn of verlies van een geliefde.

WAT IS ZIEK ZIJN : Ziek zijn is onzin, zegt het verstand. Je hebt pech, zegt de berekening. Ziek zijn is alleen maar verdrietig zijn, zegt de angst. Het leven wordt uitzichtloos, zegt het inzicht. Het is wat het is, zegt de liefde. Ziek zijn is belachelijk, zegt de trots. Ziek zijn is het ongeachte onmogelijke dat mogelijk wordt, zegt de voorzichtigheid. Gezondheid is het niet weten wat ziek zijn is, zegt de ervaring. Het is wat het is, zegt de liefde, aanvaardt het, zegt de voorzienigheid.

Voel de liefde van jouw omgeving, want zonder liefde ben je geen volledig mens. Door dankbaar te zijn, zie je opeens wat er allemaal al goed is in je leven, je leeft in het nu. Door dankbaar te zijn, verbind je met iemand of iets. Het paradoxale is dat je juist door die verbinding je eigen kracht groot gaat voelen. Je ervaart vrijheid, eenheid met jezelf en het universum. Laten wij de harmonie herstellen na meningsverschillen en verandering teweeg brengen door kleine acties te ondernemen. Laten wij dankbaarheid en aandacht schenken en een verbinding maken tussen alle mensen. Ik denk dat niet concurreren onze fundamentele aard is, maar juist het streven naar samenwerking en heelheid. We zijn gemaakt voor de verbondenheid met elk zijn liefdevol en opbouwend woord naar jezelf of een ander toe. Zo krijg je de gepaste energie, los je een beetje een emotionele gift op in jezelf.

Hoop dat deze tekst voor velen een steun mag zijn, die het soms moeilijk hebben in het leven en zo de waarde en het wonder van het leven leren waarderen, ook al is het niet altijd naar onze wens om ongelukkig te zijn. Vriendschap is oneindig meer waard dan vriendelijkheid. Wie met God of onze kosmische meester kan praten, hoeft niet naar de psychiater, al denken de meeste mensen het tegenovergestelde.
Mvg. William
Reactie van : Stijn
Toepasselijk in ons leven,om even bij stil te staan, je kunt niet iedereen helpen in deze wereld. Als je je laat meetrekken in andermans problemen en negatieve emoties, raak je weg van je eigen levenslust en innerlijke rust. Deze manier van meevoelen en medelijden helpt de ander niet en jezelf al helemaal niet.
Laat het probleem niet groter worden door zelf met je gedachten de negatieve spiraal te versterken, zonder dat je er bewust van wordt en er onverwachts middenin zit. Zeer goed geschreven hoop dat velen deze tekst lezen en begrijpen. Mooi verwoord ZIEK ZIJN :-) Stijn en Frank
Reactie van : Bart
Wijze woorden, ik heb vooral onthouden dat het beter is licht te sturen dan samen in het donker te zitten. En laten we ook niet vergeten dankbaar te zijn in het leven.
Bedankt :)
Reactie van Steven Geukens
O Engel Der dromen, die alles Waarmaakt,
Tover je mij wat ik wens........?
Is dit alles geen Droom, dit leven?
Zijn we wel echt?
Tover dan mij mijn hartenwens............?
.. Steven Geukens ..


10 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Stijn zei

Toepasselijk in ons leven,om even bij stil te staan, je kunt niet iedereen helpen in deze wereld. Als je je laat meetrekken in andermans problemen en negatieve emoties, raak je weg van je eigen levenslust en innerlijke rust. Deze manier van meevoelen en medelijden helpt de ander niet en jezelf al helemaal niet.
Laat het probleem niet groter worden door zelf met je gedachten de negatieve spiraal te versterken, zonder dat je er bewust van wordt en er onverwachts middenin zit. Zeer goed geschreven hoop dat velen deze tekst lezen en begrijpen. Mooi verwoord ZIEK ZIJN :-) Stijn en Frank

Bart zei

Wijze woorden, ik heb vooral onthouden dat het beter is licht te sturen dan samen in het donker te zitten. En laten we ook niet vergeten dankbaar te zijn in het leven.
Bedankt :)

De Nijs P zei

Terug een goede en diep zinnige tekst om en bij stil te staan ! en eens aandachtig te lezen. De Nijs P

luc zei

Al jou teksten geïnspireerd naar het woordje liefde, ieder verhaal is mooi en telkens zeer goed verwoordt, je brengt altijd nieuwe hoopvolle ideeën naar de oppervlakte. Wij leren hoe goed wij het soms hebben maar er niet bewust van zijn. ? Hoop dat jouw teksten ook een grootte steun zijn voor jou en gelijk gestelden met een minder goede gezondheid. Luc

katrien zei

Sta volledig achter al de reacties die hier al gegeven zijn,
Liefde is een groot woord laten wij het zo houden. ! ! ! Je draagt zeker jouw steenje bij in het verkondigen van dat mooie Goddelijk woord LIEFDE. Katrien

van der jeugt zei

Bedankt om de mooie reacties, confrontatie met ( ziek zijn) maakt ons bewust wat gezondheid betekent en van onze sterfelijkheid. Geluk is nodig voor het lichaam, verdriet ontwikkeld onze geestelijke kracht. Uiteindelijk gaat iedereen dood, maar hopelijk ben ik nog lang niet aan de beurt. Mvg. William

Steven Geukens zei

O Engel Der dromen, die alles Waarmaakt,
Tover je mij wat ik wens........?
Is dit alles geen Droom, dit leven?
Zijn we wel echt?
Tover dan mij mijn hartenwens............?
.. Steven Geukens ..

Marlies zei

Super mooi ??? ;-) Marlies

Lippens R. zei

Goede tekst ! mooie reactie van Steven Geukens ! Als ge aandacht aan iets geeft denk dat je inderdaad kan toveren, de kosmos zal jouw gedachten waarmaken. Lippens R

van der jeugt zei

Reacties vanop facebook
Suzanne Deceulaer klopt wel !!!
ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk

Ellydebellie Gezellie ik heb 3 jaar met iemand geleefd die super negatief is ik werd mee getrokken en was niet meer gelukkig en voelde mij down ik ben nu 1 maand alleen en ik moet je zeggen het geluk lacht mij weer toe ik voel me licht en zo iets zou ik nooit meer toe laten in mijn leven het was een goede les voor mij besef ik nu hoor .soms kan negativiteit van ander je zoveel verdriet doen en pijn ik ben blij dat ik er van af bent
ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk

Ellydebellie Gezellie ik bedoel dat je gevoelens van anderen in je neemt
ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk

Ingrid Chatelain na 40 jaar huwelijk heb mijn man mij verlaten en nou heb ik heel veel verdriet omdat hij een andere vrouw heeft gevonden en dat na 40jaar huwelijk en dat doet zo pijn en nou sta ik helemaal alleen ik weet niet hoe ik weer er bovenop komt
ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk

gedichten gedachten gevoelens Doe altijd het goede positieve in je leven, het zal sommige blij maken en de rest zal verbaast opkijken naar jou.Zoek het gezelschap op van diegene die je blij maken in het leven, kijk nooit achterom daar kan je niets meer aan veranderen. Wanner niets zeker is, is alles mogelijk, geloof in de schoonheid van het leven. De beste weg om uit een probleem te komen is er dwars doorheen gaan. Hoop op deze weg je wat levens moed te kunnen geven. Groeten William

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.