Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

Blogarchief

De Teller

woensdag, augustus 08, 2012

Tekst : William van der Jeugt
Vraag niet naar morgen wat er dan gebeuren gaat, maar beleef het vandaag met wat de verrukkingen van deze dag jou te bieden hebben. Opeens onthult zich de wet van het leven zonder kenbaar doel of reden in jouw leven. Een flits van licht in het uur van de schaduw verandert ons vergankelijke lichaam opeens van gedaante. Haar ziel is van ons heengegaan, maar haar wonderschone, onsterfelijke herinnering blijft in ons hart voortbestaan. Met sterke vleugels wiekte zij door de lucht van het leven, doorkliefde zij donkere wateren. De kinderen waren haar thuis; jullie waren haar heilig vuur, dat haar levenskracht en verlichting gaf in de moeilijke perioden van haar leven.
Liefste kinderen, kleinkinderen en vrienden: ik ben nu de adem van de wind die jullie vanaf nu liefde en verkoeling schenkt in de uitgestrekte vlakte van jullie hart. Als je mijn naam fluistert, ben ik de sterrenmantel van de nacht in het avondgloren voor de nieuw aankomende dag. Jullie zijn ontsproten uit de bron van mijn liefde voor onze pa; hoe zoet klonk niet het geluid van het leven, het was voor mij een eer het samen met jullie te kunnen delen. Ik zal nu traag terugreizen naar de geboorte van ons eeuwige leven, als de kleuren die langzaam uit de avondlucht verdwijnen. Maar onze liefde, die allesoverheersend is, zal die ruimte en tijd doorstaan. Wij hebben onze harten aan elkaar geschonken en blijven voor eeuwig vastgeklonken. In de kern van onze ziel zit onze grootste waarheid verscholen; de hartslag van mijn hemelse liefde zal de bron zijn van mijn lieve zorgen voor jullie op aarde. Zal nu als een zachte bries zijn en een zonnestraal in jullie leven. William

Tekst :  Angelique Kroes 
Deze moeder, deze vrouw
Volledig opgenomen door het licht.
Het witte oneindige levenslicht heeft haar omringd en verlicht!
Naar het oneindige bestaan, in de hemellagen door de engelen opgenomen.
Dierbaren om haar heen, volledig bevrijd, alles heeft ze mogen laten stromen.
Het is mooi geweest, vertelt ze,en in elke herinnering zal ze voortleven.
Ze zal er zijn voor groot en klein, als een ster zo wonderschoon zal ze haar licht geven!
Ze zal haar licht als bescherming schenken.
En met haar geflonker naar haar dierbaren wenken.
Angelique
Lammens Eric zei
Lang deze weg innige deelneming aan Nicole, veel sterkte om verder te gaan en weet U staat er nooit alleen voor in gedachten zijn we bij U. Eric L.
Bart zei
Innige deelneming Nicole en veel sterkte gewenst! Deze prachtige tekst verzacht hopelijk wat de pijn en herinnert er ons allemaal aan dat we spirituele wezens zijn die hier tijdelijk op Aarde vertoeven. Onze echte thuis zijn de sferen op die andere "frequentie".
angelique kroes zei
Lieve Nicole wij hebben elkaar nog nooit ontmoet...Maar na dat ik de foto van je moeder zag.. zag ik een prachtig wit licht een flonkerend licht met veel wijsheid en liefde en kracht die jou moeder in liefde heeft omringt,en mee heeft genomen.Ik wil mijn Op rechte deelneming aan je geven.En jou en je fam heel veel kracht en liefde schenken.In deze moeilijke tijd.Een liefdevolle groet Angelique kroes
van der jeugt zei
Er is slechts een soort liefde, waarvan duizend verschillende kopieën bestaan. Maar hier voel je de echte ware liefde dat een mooi mens zoals jij, altijd in je hart hebt gedragen. Nu zal je ware liefde voor altijd in ons hart verder leven. Lieve groetjes William
Sven zei
Mijn innige deelneming Nicole. Zichtbaar is de aanwezigheid van je moeder nu niet meer, maar ik ben er zeker van dat ze nog altijd over je waakt en aanwezig is in hart en gedachte van haar liefhebbenden.

Tom en Marijke zei                                                   Nicole,
Onze innige deelneming met het overlijden van je moeder. Veel sterkte vanwege Tom en Marijke van de blog
 Hierna volgt een kleine beschouwing van een kind over het leven van haar moeder:
                 
         ----------------
Als moeder sterft...
Meisje, vrouw, kind, wiegje, een moeder.
Nooit alleen.
Uit het lichaam gegeven,
door het lichaam bemind.
Zachte handen altijd tot strelen bereid.
Ogen die tranen,
van kwetsbaar geweld.
Vragende ogen, nooit tevergeefs...
Een lief gebaar, een woord van troost.
Dit was haar leven,
alles voor haar kroost.
Zij lachte steeds zo minzaam,
toen was iedereen blij.
Moederke, waar u ook bent, we zullen u missen.
Moederke, ooit zien we elkaar weer...
                  -----------
Nicole, onze oprechte deelneming in uw rouw bij het verlies van uw lieve moeder.
Van Isabelle, Vera en Walter Stroef.
 Nicole Boxstaele zei
Dank u lieve vrienden voor die troostende woorden. Ze geven me moed en sterkte om verder te gaan in dit aardse bestaan.
Mijn mama was een fantastische vrouw, verstandig, eerlijk, gevoelig, levenslustig en een liefhebbende moeder en echtgenote.
Ze stond altijd klaar om ons te helpen.
Haar heengaan is een groot verlies.
Gelukkig ben ik omringd door jullie liefde.
Dank u.  Nicole
Marie-Anne zei
Liefste oma,
ik zal je missen. Je was een fantastische moeder voor Isabelle en mij.
Mama: zus en ik staan klaar om je te steunen, zoals Bonne-Mamy ons geleerd heeft.

Dikke kus en knuffel, Marie-Anne


44 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Lammens Eric zei

Lang deze weg innige deelneming aan Nicole, veel sterkte om verder te gaan en weet U staat er nooit alleen voor in gedachten zijn we bij U. Eric L.

Bart zei

Innige deelneming Nicole en veel sterkte gewenst! Deze prachtige tekst verzacht hopelijk wat de pijn en herinnert er ons allemaal aan dat we spirituele wezens zijn die hier tijdelijk op Aarde vertoeven. Onze echte thuis zijn de sferen op die andere "frequentie".

Steven zei

De heer verwelkomt jou, en geeft jou de kracht van de hemel. Het licht van uw eeuwige liefde, en de straling van het zalig gevoel bij God te mogen zijn. God heeft jou nu de kracht om je kinderen en kleinkinderen te begeleiden, zo zal iedereen de kracht hebben om enkel met jou in hun hart verder te leven. William je hebt het terug mooi omschreven, je kan voelen met welke grote liefde die vrouw door het leven ging. Steven D.B.

Anoniem zei

Mijn enige deelneming bij het overlijden van je moeder, het moet een fantastische vrouw geweest zijn. Groeten Vriend van William............ Dirk

angelique kroes zei

Lieve Nicole wij hebben elkaar nog nooit ontmoet...Maar na dat ik de foto van je moeder zag.. zag ik een prachtig wit licht een flonkerend licht met veel wijsheid en liefde en kracht die jou moeder in liefde heeft omringt,en mee heeft genomen.Ik wil mijn Op rechte deelneming aan je geven.En jou en je fam heel veel kracht en liefde schenken.In deze moeilijke tijd.Een liefdevolle groet Angelique kroes

van der jeugt zei

Er is slechts een soort liefde, waarvan duizend verschillende kopieën bestaan. Maar hier voel je de echte ware liefde dat een mooi mens zoals jij, altijd in je hart hebt gedragen. Nu zal je ware liefde voor altijd in ons hart verder leven. Lieve groetjes William

Sven zei

Mijn innige deelneming Nicole. Zichtbaar is de aanwezigheid van je moeder nu niet meer, maar ik ben er zeker van dat ze nog altijd over je waakt en aanwezig is in hart en gedachte van haar liefhebbenden.

Anoniem zei

Rudy zei
Innige deelneming en veel sterkte aan Nicole en haar 2 lieve dochters. Vriend van William en regelmatige blog bezoeker van al die mooie teksten. Ook Angelique welkom in deze fantastische groep

Anoniem zei

Als medewerksters van dit mooie blog, geven wij onze steun en medeleven met het verlies van je mama. Jullie doen het echt super en maakt vele mensen gelukkig op die manier van werken. Groeten Joost

Anoniem zei

Eerst en vooral gecondoleerd met het overlijden van je moeder Nicole, heb je via deze weg op het blog leren kennen. Weet dat jij met Sven een beetje de laatste controle zijn van de prachtige teksten van William en Angelique. Zal haar alvast opnemen in mijn gebeden, weet zeker Nicole dat je mama nu in goede handen is bij de Heer. Onze lieve groetjes Bert en Marilyn

Anoniem zei

Gecondoleerd met het heengaan van je moeder, wij kennen jou ook van op de foto; Je verzorgt de afwerking van de teksten van onze beide liefdevolle schrijvers. Het moet prachtig zijn te mogen meewerken aan die passionele interessante blog. Groetjes Roland en vriendin

Anoniem zei

Het leven is inderdaad als een gouden zijden draad, wij zijn zo kwetsbaar. Dat wij soms vergeten, die gouden zijden draad kan springen vroeg of laat.Laten wij van elkaar houden,zodat vrede boven oorlog kan zegevieren.Ben regelmatige bezoeker van deze blog,en wil op deze manier mijn medeleven betuigen. Nicole :Groetjes van een vriendin van William .... Patsy

Anoniem zei

Geest en lichaam zijn uit het universum geboren. De Geest is het verfijnde lichaam en het lichaam is de NIET verfijnde Geest. De Geest is subtiel, het lichaam stoffelijk. Mijn beste vriend je bent nu in de energie van de verfijnde Geest. Je zal daar ook zeker gelukkig worden zoals hier op aard. Wij hebben ons lot hier niet in handen, maar omgekeerd wel. Groetjes Marleen en Lucas ( ook mooi geschreven van jullie nieuwe medewerkster Angelique )

Walter-Vera-Isabelle zei

Hierna volgt een kleine beschouwing van een kind over het leven van haar moeder:
----------------
Als moeder sterft...
Meisje, vrouw, kind, wiegje, een moeder.
Nooit alleen.
Uit het lichaam gegeven,
door het lichaam bemind.
Zachte handen altijd tot strelen bereid.
Ogen die tranen,
van kwetsbaar geweld.
Vragende ogen, nooit tevergeefs...
Een lief gebaar, een woord van troost.
Dit was haar leven,
alles voor haar kroost.
Zij lachte steeds zo minzaam,
toen was iedereen blij.
Moederke, waar u ook bent, we zullen u missen.
Moederke, ooit zien we elkaar weer...
-----------
Nicole, onze oprechte deelneming in uw rouw bij het verlies van uw lieve moeder.
Van Isabelle, Vera en Walter Stroef.

Anoniem zei

Gecondoleerd met het heengaan van je moeder, groeten van blog vrienden die jou willen een rugsteuntje geven. Wij zien op jou op de foto als tekst reviewer van het blog. Mooie teksten om eens na te controleren denk ik. Leentje en vrienden

Anoniem zei

Wij zijn als bloemen, in 't begin teer en klein. De een die bloeit uitbundig, de andere geurt heel fijn. Sommige bloemen blijven lang, andere bloemen blijven even. Vraag niet bij welke groep je hoort, dat is het geheim van het leven.Gecondoleerd vanwege Marcelle en Klara

Fanclub Yanga zei

.Gecondoleerd vanwege trouwe blogbezoekers, mooie samenwerkende groep hebben jullie; Zie je op de foto staan en herkende je vanuit de bedanking, waar William de ganse groep in de bloemetjes plaatste. Mooie teksten hier op het blog ook zie ik een nieuwe mede schrijfster Angelique ( ook prachtig haar teksten ) Wij geven je nog veel liefde en steun Nicole in deze moeilijke tijden ( wij zijn eigenlijk een fanclub van jullie blog )

Anoniem zei

Gecondoleerd met het overlijden van je mama, gelukkig je zit in een goed team en veel vrienden die je steunen in deze moeilijke tijd. De beide teksten en de reacties van je blog team zijn zeer gevoelig geschreven. groetjes en veel liefde van Kaatje

Anoniem zei

Onze oorsprong ligt niet bij onze ouders, maar bij een schepping en evolutie van onze hoogste Meester. Uit de wortels der aarde zijn wij geschapen, vermengt met het water van de zee. Onsterfelijkheid werd ons geschonken door de betovering van God, de kennis van de sterren beheerste hij vanaf het begin der tijden.Onze enige deelneming met het overlijden van je moeder, het zag er een fantastische vrouw uit op de mooie foto. Robert en vrienden ( trouwe blog bezoekers ) Nicole je lijkt op je mama, als wij de foto van de groep zien, ja wij volgen alles op de voet hoor

Nadine zei

Ook onze Gecondoleerde groeten,Nicole je werkt in een fantastische groep, allemaal stralen ze zo een mooie positieve energie uit; Groeten van een voor jou onbekende blog lezer.... Nadine

Anoniem zei

Gecondoleerd met het overlijden van je mama, groeten een vriend van William......; Bert

Anoniem zei

Nicole ook onze innige deelneming met het overlijden van je mama, wij zien dat je een beetje de eindcontrole van deze teksten doet. Mooi fotootje zo weten wij wie je bent, nogmaals veel sterkte.....groeten David en Lorne uit Gent

Nicole zei

Lieve vrienden,ik ben ontroerd van jullie medeleven. Het geeft me sterkte, moed en energie om verder te leven.
Dank u.
Nicole

Anoniem zei

Gecondoleerd en respect, Groeten Vanessa van Beveren. Wees niet hopeloos verdrietig, maar geloof in het eeuwig leven. Mijn moeder is verleden week ook gestorven, na een lange lijdensweg van ziekte. Sterkte zie dat je in een positieve groep mag meewerken, dat moet al hartverwarmend zijn.

Anoniem zei

Ik geef je ook mijn liefdes energie Nicole, het is leuk om veel reacties te krijgen. Het geeft kracht en energie om door deze moeilijke periode heen te gaan. Respect...........; groeten Mien

Anoniem zei

De boodschap van de dichter
weerklinkt in de ziel omheind
als een vogel, weerloos,
op het hoogtepunt van zijn zang;
tot in de uiterste hoeken-
tot in de hoogste sferen- van het gezegende land;
Gecondoleerd en respect, Groeten Roger

Tom en Marijke zei

Nicole,

Onze innige deelneming met het overlijden van je moeder. Veel sterkte vanwege Tom en Marijke van de blog

Anoniem zei

Onze innige deelneming met het overlijden van je moeder.Ze is nu in een land van onze domen, waar zij nu uit die licht sfeer jou zal helpen en bijstaan in dit leven. Veel sterkte groetjes van Barbara De Groote.

Anoniem zei

Gecondoleerd en respect, groeten Frits uit Nederland ( mooie tekst ) Het heeft steun, heb het ook verleden maand meegemaakt. Jullie zijn een mooie liefdevolle groep die de mensen gelukkig maakt;

Anoniem zei

ook mijn medeleven met het overlijden van uw mama, ben regelmatige bezoekster van jullie facebook en blogs. Zie dat je medewerker bent van dit prachtig team, met zijn super blogs. Gecondoleerd Arthur en kim

Anoniem zei

Wil ook als regelmatige lezer van deze mooie blogs,waar je van kunst en kruiden, halve edelstenen en vooral de mooie teksten kunt genieten "Angelique jouw teksten zijn hemels geschreven". Ook facebook is super leuk geworden, doe zo verder zou ik zeggen. Mijn enige deelneming Nicole((reviewer is dit de eind afwerker van al dat moois hier, ook Sven jouw Engelse vertalingen zijn prima)),nog veel steun en liefde wens ik jou toe en veel succes met je groep (ook groeten nog van). Daphne, Daniëlla,Amanda en Dirc

Anoniem zei

Je moeder is nu bij engelen die jou de krachten zullen geven om liefdevol verder te leven. Mijn enige deelneming John

Anoniem zei

Try translating to English no success, my only participation Larson From London City

Marie-Anne zei

Liefste oma,

ik zal je missen. Je was een fantastische moeder voor Isabelle en mij.
Mama: zus en ik staan klaar om je te steunen, zoals Bonne-Mamy ons geleerd heeft.

Dikke kus en knuffel, Marie-Anne

van der jeugt zei

Enkele reacties van op onze pagina: https://www.facebook.com/yangabooks
Theuninck Joke mijn innige delnemping ik versta jullie verdriet

Renee Sterken geen vind ik leuk..nee dit is triest..mijn innige deelneming..heel veel sterkte toe gewenst...voor de komende tijd

Greta van Rijswijk gecondoleerd en sterkte in deze moeilijke periode van het leven.

Marleen Laebens Mijn oprechte innige deelneming

gedichten gedachten gevoelens De dag verwelkomt ons, en geeft ons de kracht van al onze vrienden in ons leven . Zij geven jou terug de liefde van de zon, straling van de maan,de pracht van het leven. Nicole wij zijn die kracht voor jou, en zullen jou mama altijd blijven gedenken; Als een vrouw met een liefdevol gelaat,een vrouw zo geurig als de zoete bloesem van de hazelaar. ;-) William

Wil Hebink Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Tiny Boosten innige deelneming...

Marina Jaemers innige deelneming.... veel sterkte.

Elisabeth Hombach Innige deelneming,een prachtige tekst die hart niet onberoerd

Elisabeth Hombach niet onberoerd laat wou ik zeggen

Petra Janssen Inige deelneming en heel veel sterkte de komende tijd

Annie De Sadeleir Innige deelneming.Veel moed en sterkte!

Sieta Nibar Gecondoleerd en sterkte

Iet Wopereis ontroerend mooi
Katti Deleener Een zachte overgang gewenst en sterkte voor de nabestaanden

Hennie Kerens Gecondoleerd en sterkte met dit grote verlies. ♥ Hennie Kerens

Anoniem zei

Een moeder sterft nooit in ons hart, daar leef ze voor eeuwig, generatie op generatie.Gecondoleerd en sterkte. wij delen jou onze liefde in deze moeilijke tijd. Heidy,Glen en Emma

Anoniem zei

Innige deelneming Nicole, en veel sterkte gewenst. Mooie foto van je mama, en zo 'n gevoelige diepzinnige tekst erbij geschreven, jullie zijn een prachtig team hoor. Ook Angelique heeft een hemelse beschrijving weer van haar gedachten. Groetjes vrienden van William ...Alex..Lisa..Carla.. Katy

Anoniem zei

Ook onze innige deelneming Nicole, jullie doen fantastisch werk. Sterkte in deze harde realiteit van het leven. Groeten Daniël De Smet

nicole zei

Dank u mijn lieve vrienden via deze site voor jullie medeleven. Jullie geven me sterkte en positieve energie om verder te gaan in dit leven.
Eveneens dank aan mijn lieve dochters om mij liefdevol te ondersteunen.
Nicole

van der jeugt zei


Nog enkele reacties van onze facebook
Laura Van der Jeugt veel sterkte aan de familie

Nicky Refj gecondoleerd en heel veel sterkte aan de familie x

Nicole Boxstaele Mama, je was een prachtige en levenslustige moeder.Silvia Ankasan sterkte

Conny Hermans een pakkende tekst,sterkte

Nadia Weckx veel sterkte ♥

Anneke Opdenacker Innige deelneming en veel sterkte

van der jeugt zei

Enkele reacties van op onze pagina: https://www.facebook.com/yangabooks
De gedeelde foto + de foto samen een 30 tal reaties.
De Backker Katelijn de geest die in een staat van nirvana verkeert , sterft niet

Sylvia Viergever-de Voogt Sterkte wat n prachtige tekst..

Willemien Quaedvlieg Kraan Heel veel sterkte gewenst ...

Lucienne van Troost sterkte!!

Ria Steenkist Erg mooi en ontroerend!!Sterkte

Verschaeve Rita innige deelneming

Anoniem zei

Corrie van der Vaart: Veel sterkte en put kracht uit de liefde van je moeder.

Anoniem zei

Redgy Laveyne: ontroerend innige deelneming

Anoniem zei

Mijn liefdevolle innige deelneming....Marleen

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.