Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

Blogarchief

De Teller

dinsdag, augustus 28, 2012
Foto van Angelique Kroes
Geschreven door: William van der Jeugt
De liefde die alles verslaat, zal mij wel helpen mijn verdriet te overwinnen. Mijn jonge dagen - lang geleden - hebben mij bij de liefde gebracht. Zij toonde mij haar heerlijkheden: haar wijsheid, haar rijkdom, haar goedheid, haar macht. Toen liefde mijn hart trof, wist ik het meteen: "Wie de liefde voldoening wilt geven, moet zich niet sparen om haar voor altijd te blijven behagen, moet zich zijn hele leven inzetten voor die liefdesdaad. Ook al weet hij met zichzelf geen raad, de taal van de liefde moet hij blijven verstaan".
Wanneer je je op de liefde verlaat, krijg je alles wat een mens behoeft; ben je de weg kwijt, geeft zij je goede raad; ben je bedroefd en je wilt haar troost, dat betekent dat je aan haar eisen voldoet. Als je met hart en ziel wilt beminnen en daar voor altijd wilt blijven, leer je haar kennen, door en door. Het is niet slim over liefde te klagen: ze is zo geliefd, ze vindt het ongehoord. Klaag niet over liefdespijn, aan haar moet je onderdanig zijn bij al haar verlangens, groot en klein. De liefde houdt mijn hart aan een lijn. Wie voor het eerst voor dit liefdesrijk bezwijkt, wordt juist door dat bezwijken, verrijkt. Dat zal de trouw belijden, omdat hij haar gelijke blijkt te zijn en de liefde door dat gelijke blijft altijd gelijk. De hartstocht bij het beminnen is liefdes grootste schat. Bij de eerste liefdesbevredigingen begonnen al mijn aderen opgewonden te zingen. Ze bracht een weelde van verlangen in mijn hart naar binnen, toen scherpte de liefde mijn zinnen. Het was alsof ze mij alles gaf om haar voor altijd voor mij te winnen. Maar als een dief in de nacht kwam ze onverwacht en glipte ze zomaar weg uit al mijn herinneringen. De liefde is soms heel groot, maar haat wordt soms haar dood.

Geschreven door: Angelique Kroes

Geloof in hetgeen dat je niet ziet maar voelt.
Als je naar binnen keert, weet je buikgevoel heel goed wat je bedoelt.
Geloof in jezelf en ken je ware zijn.
Geloof in alles om je heen, volledig in het mijn.
Geloof in de vaderhemel, in het goddelijk bewust.
Weet waar je thuis is en voel dit in stilte en rust.
Geloof in moeder aarde en haar kracht die ze geeft.
In alles wat er op aarde groeit, bloeit en leeft.
Geloof in de kracht van de maan en het sterrenlicht.
Geloof in de kracht van de zon en haar energiestraling die op u richt.
Geloof en voel de liefde en verlicht.
Zoals een kind dat opkijkt en naar de hemel reikt.
En zichzelf met alle krachten verrijkt.

Anoniem zei
Jullie woorden verrijken de liefde op haar breedte en haar diepste in ons menselijk hart. William totaal iets anders mooi in combinatie met Angelique haar tekst. Groetjes Peter en Marlies
Anoniem zei
Jullie brengen ons positief en met veel leerrijke teksten door het leven. Inderdaad vriendelijke woorden, in deze mooie gevoelige teksten. Kosten niets en doen meer dan het duurste geschenk dat je kan geven. Groeten Mari en Johannes

5 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

Super prachtig alle twee, zeer mooie teksten. Marian

Anoniem zei

Jullie woorden verrijken de liefde op haar breedte en haar diepste in ons menselijk hart. William totaal iets anders mooi in combinatie met Angelique haar tekst. Groetjes Peter en Marlies

Anoniem zei

Mijn Nederlands niet goed versta beetje mooi ... Grüße Hirschhaus J.

Anoniem zei

Jullie brengen ons positief en met veel leerrijke teksten door het leven. Inderdaad vriendelijke woorden, in deze mooie gevoelige teksten. Kosten niets en doen meer dan het duurste geschenk dat je kan geven. Groeten Mari en Johannes

Anoniem zei

Nieuw zijn de blaadjes aan de bomen, telkens nieuw zijn de woorden die van jullie komen. Een bloeiend en bloeiend fijne samenwerking wens ik jullie toe....Gr. Nicole en Willy

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.