Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

Blogarchief

De Teller

zaterdag, augustus 25, 2012

Foto bewerkt door Angelique

De kracht van onze fantasie: Geschreven door William van der Jeugt
De kracht van mijn fantasie, toen je mijn lichaam met lichte vingertoppen behoedzaam en toegewijd als brailleschrift las. Verlost van mijn fantasie haalde ik adem, voelde ik je hart tegen het mijne kloppen. Dat mijn fantasie ook nog daadwerkelijk iets tastbaar teweeg bracht, kon ik moeilijk geloven. In mijn binnenste werd ik stil als een lege kathedraal vlak voor het ogenblik waarop het orgel zijn triomfantelijke stem verhief en de menigte hemelse liederen begonnen te zingen. Mijn hartstochtelijk verlangen kwam in harmonie om jou ook in mijn hart te ontvangen. De helende kracht van jouw liefde en de schoonheid van jouw gedachten zijn bijna voelbaar en zichtbaar geworden in mijn hart. Onze verbeeldingskracht is één van de fijnste vermogens die een mens kan ontwikkelen; het brengt magie en liefde in ons dagelijks leven. Het maakt ons speelser, vrolijker en met sprankelende warme kleuren worden wij omringd. Mocht je, mijn liefste, jouw fantasie verloren hebben, laten wij lachen en onszelf zijn, laat ons zo verder leven en dieper in elkaar zoeken naar een plek waar wij het liefste zijn, elk ogenblik van de dag. Daarna gaan wij weer dieper en dieper, zoals de eendjes die naar de bodem duiken, heen en weer, nooit genoeg: zoals de zon, de bron van het leven weer iedere dag boven de horizon verschijnt.
Mvg. William


De ziel van de ogen: Door Angelique Kroes
De ogen die zien en weten precies wat ze bedoelen.
Geven je raad en laten je zien, vertalen je hartgevoelens.
Alle indrukken van buitenaf neemt je oog in zich op en seint het door naar je ziel.
Je hoofd, je hersenen zullen die prikkels daarheen sturen waar ze nodig zijn.
Gebruik je gevoel vanuit je hart, want dat is zuiver en rein.
Als je door de zielsspiegels heen kijkt, zul je heel diep gaan.
Daar vind je het licht, daar voel je de ware aard van een mens.
Ze zullen je daar niet verloochenen, daar is alles transparant en liefdevol intens.
De weg erheen is vrij gemakkelijk, je moet willen en je openstellen.
Luisteren naar je hart, je gevoel, want die hebben boekdelen te vertellen!
Elke ziel, elke mens heeft zijn eigen boek met afgesproken lessen die je ziel wilde ervaren, ook al weet je het even niet meer.
Dan hoef je alleen maar de bladzijdes van je boek open te slaan en de woorden te lezen van jouw bestaan.
Leef je leven met liefde vanuit je bron, die jou verstaat!
KIJK JEZELF AAN
Kijk in die spiegel: "Jij bent geweldig zeg!"

3 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

Prachtig William, De kracht van mijn fantasie, toen je mijn lichaam met lichte vingertoppen behoedzaam en toegewijd als brailleschrift las. Verlost van mijn fantasie haalde ik adem, voelde ik je hart tegen het mijne kloppen. Waar haal je al die zo intense woorden? ? Angelique jouw stijl van schrijven boeit mij ook super. Bedankt jullie brengen, na regen terug zonneschijn in ons leven. Gr. Caroline, Nancy en Terry

Anoniem zei

heb het ook op facebook gelezen, prachtig en wens jullie veel succes (86 vind ik leuks) super..... Groetjes Marianne

Anoniem zei

Kijk in die spiegel: "Jij bent geweldig zeg!"
Inderdaad ons positief denken beïnvloed ons leven, daar helpen jullie zeker aan mee BEDANKT....Eefje en Els

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.