Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

maandag, februari 27, 2012


Alles in onze wereld is zo vergankelijk, dus wat ons gelukkig maakt, kan zo weer voorbij zijn. Al die dingen, een mooie dag, je gezondheid, het goede nieuws, ze gaan allemaal voorbij.


Uit een persoonlijke crisis moet je leren dat er altijd wel iets goeds is. Want wat gebeurt er bij een crisis : je hele levenswerk stort in elkaar. Al je ideeën over jezelf veranderen in een ruïne. Dan denk je, kan ik nu helemaal weer opnieuw herbeginnen? Wie ben ik? Waar ben ik? Je staat terug in een grote open vlakte. Zie mijn hartziekte die terugkeert met alle bijhorende negatieve aspecten.


Maar vanuit het perspectief van wakkerheid en verbinding betekent een nieuwe crisis ook andere mogelijkheden, ruimte en vrijheid. Laat het leven binnenkomen met een kenmerk van een goede positieve energie en ga nu over naar een nieuwe fase in je leven. Wat gebeurd is, ligt niet meer in het nu maar in het verleden. Het verleden kunnen wij niet meer veranderen, maar aan de toekomst kunnen wij werken.


Stel je open voor die momenten van wakker-zijn en zie de wereld alsof hij nieuw is, door zintuiglijk aanwezig te zijn en te registreren. Waar ben ik? Wat doe ik? Wat zie ik? Wat ruik ik? Wat voel ik? Dat doe je feite ook als je mediteert, je gaat niet ergens anders heen, maar ben je sterk bewust van waar je bent en wat je doet.


Na een ziekte of ongeval waar je blijvende letsels aan overhoudt, is het belangrijk om met die veranderde toestand door te gaan. Zoekend naar de andere zin in je leven. Zit niet vast in jouw eigen verhaal. Het leven is geen spel, maar je kunt wel zelf spelregels opstellen, samen met anderen uiteraard, want in je eentje is er niks te spelen. Problemen helpen je alleen maar om nieuwe dingen in te zien.


De kwaliteit van je aandacht is het allerbelangrijkste. Zijn wij niet de schakel tussen de Goddelijkheid en het stoffelijke gebeuren hier op aarde? Zijn we niet het stoffelijke vergankelijke lichaam dat wij ooit moeten verlaten om naar het Goddelijke of kosmische over te gaan? Laten wij met onszelf niet omgaan door onzekerheid te creëren, geef jezelf liefde en aanvaard de liefde van anderen die jouw leven terug willen helpen opbouwen. Liefde is een intense emotie waarbij je voelt dat je leeft. Liefde maakt dapper : mensen doorbreken patronen en gaan eindelijk doen wat ze nog kunnen doen. Liefde is een helende kracht die mensen positieve verwachtingen over het leven biedt, waardoor de kans veel groter is dat ze ook positieve uitkomsten krijgen. Mensen die om elkaar geven, elkaar helpen, kunnen het leven laten uitgroeien tot iets nieuws en dan wordt de ziekte draagzamer en worden wij terug de overwinnaar van ons leven.


Soms is het niet krijgen wat je wilt, het beste wat je kan overkomen. Nu hoeven we slechts oog te hebben voor eenvoudige dingen om ons heen. We hoeven slechts de regendruppels op te merken als het regent die langs de ramen glijden. 's Ochtends wakker te worden en de zon te zien schijnen, iemand te horen lachen. Op die manier houdt de wereld op een bedreiging te zijn. Wij zullen gaan beseffen dat we het wonder van het bestaan kunnen eren en zullen onze gebreken in beperkingen worden opgelost in een wereld van liefde die wij terug met iedereen kunnen delen.


Ik geloof in die glimlach. Met onze blik naar elkaar oefenen we bewust en onbewust grote invloed uit. Ik groei een beetje vanbinnen als iemand me met liefde, respect en vertrouwen behandelt. Aanvaard hoe ik ben, zo ga ik mij liefdevoller gedragen en mijn positieve energie terugsturen naar die persoon. Alles begint bij een gedachte. Die heeft ongekende kracht. De liefde drijft mij verder te vechten tegen mijn hartziekte. Wanneer je de dingen met liefde doet, raak je nooit uitgeput. Maar ik kan zo verliefd zijn op het leven en alles daaromheen dat ik nooit zal opgeven. Dat mijn verhaal ook een grote steun mag zijn voor anderen die het bijna hebben opgegeven, of die denken het op te geven. Denk, het leven is veel te mooi om het zomaar door onze vingers te laten glijden. Hou het vast en maak een vuist tegen de dood. Word terug het middelpunt in je leven. Maak dat hoop weer het hoofdthema wordt in je leven. Laat jouw liefdesbron vloeien naar iedereen die het volgens jou verdient, dat zal jou vrijheid, verlichting en de kracht geven om te leven. Mvg. William
Reactie van : Beste vriend
Ja William wij hebben al veel beleeft met jou, maar dit nieuws overtreft toch onze verwachtingen hoor. Je ziet er altijd zo goed uit en altijd positief geladen jouw energie,wie weet wat voor pijn je misschien altijd had maar ons nooit durfde te tonen laat staan over te spreken.Altijd die lach, jij beurde ons altijd op met je grappen, hoop voor jou dat het allemaal mag meevallen. Dat jouw hart toch nog een beetje kan meedraaien in jouw leven. Maar een ruilhart als je het goed kan aanvaarden, zal het zeker jouw leven een nieuwe wending geven, ken ook iemand die er al jaren goed mee is hij kan terug alles doen. Positief blijven denken dan kan je zeker, mooie tekst hier het zal een steun zijn voor vele mensen zoals jou. Je heeft kracht aan iedereen zoals ik je al lang ken, nooit geen neen altijd een ja om iemand te helpen.. ; Groeten een collega van Stora Enso die jou nauw aan het hart ligt.

18 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

Ja dat klopt " gezondheid is de grootste schat op aarde " als wij het zijn beseffen wij het niet eens dat er zo een schat in ons zit ? Alvast een spoedig herstel, nooit de moed opgeven ( je hebt alles zo prachtig geschreven ) De Reu Car.

Bart zei

Inderdaad, we vinden "gezondheid" zo vanzelfsprekend en eigenlijk is dit de grootste rijkdom die we kunnen hebben. Herstel goed hé :)

Anoniem zei

Mooi geschreven! Je heeft hoop vooral aan jou zelf door je emoties te verwoorden. Ook Andere mensen zullen hier zeker moed en kracht uitputten om alles niet zomaar op te geven in het leven.... Stefanie

angelique zei

Lieve papa,
Ik ben blij dat je de kracht hebt om steeds naar de toekomst te kijken en ervoor te zorgen dat de mensen die je heel graag zien nog lang dicht bij jou kunnen zijn.
Ik ben gelukkig dat een schat van een man zoals jij mijn papaatje bent.

dikke kus
Angelique

Marijke zei

Wist niet dat je zo een lieve dochters had !
Laura ken ik van haar tekst op yanga, inderdaad je power geeft iedereen moed en positieve energie.
Alles is zo mooi omschreven, die woorden die leiden naar Goddelijke zinnen. Je bent " de steun " voor velen die ook een ongeneeslijke ziekte hebben. Mooie korte tekst ook op facebook ! !
William sterkte wij sturen je al onze positieve energie, hoop voor jou dat dit de deur mag openen naar een spoedig herstel en goede oplossingen. Marijke Hamerlinck

Pieters V zei

Jouw tekst is terug een schot in de roos William, hoop voor jou dat toch alles in orde komt. Het moet hard zijn te leven met de gedachte dat jouw hart ongeneeslijk ziek is. Maar de moed niet opgeven er staan veel mensen achter je hoor. === Pieters Vero ============ ;-) van ons

Patsy zei

Ik werd opnieuw geboren toen mijn ziel en mijn lichaam elkaars liefde voelden en een huwelijk aangingen. William laat jouw ziel en lichaam terug één worden, je hart zal die grote liefde aanvaarden en terug groeien in eenheid met jouw en jouw Goddelijke oorsprong. Mirakels gebeuren nog iedere dag, maar wij zijn er ons niet meer van bewust, word bewust en Gods wil zal geschieden. Weet zeker dat je de kracht hebt om verder te vechten tegen jouw hartziekte, als ik jouw teksten lees wat een energie dat er los komt ongelooflijk !.!.! Je bent een steun voor velen nu, die ook dergelijk drama in hun leven meemaken. Maar je leert ze vechten om nooit op te geven en te leven in Gods liefde. Patsy

Collega's Stora zei

William de moed erin houden, je kan het dat zijn wij zeker.
Jouw positieve kracht om zo de vechten tegen jouw ziekte ( allemaal begonnen in Stora ) zie je daar nog liggen op de grond voor TMP roepend van de pijn in februari 1987.
Luchtwegen verbrandt ! je wist het dit moment al dat je meer problemen met je hart ging krijgen dan met je verbrande luchtwegen. Onthou altijd nog je woorden " ik geef het nooit op ", nu ook niet he makker( vechten zoals wij jou kennen ) wij steunen jou groeten van jouw collega's -- mooie teksten laat dit jouw nieuwe doel zijn in je leven, je geeft op deze mooie weg anderen kracht om te vechten --

Van Damme zei

Denken is worden in het heden. Wees daarom uiterst voorzichtig met je gedachten. William laten jouw gedachten positief zijn zoals je ons leert in al jouw mooie inspirerende teksten. Je bent een voorbeeld voor vele mensen, om hen inderdaad te leren vechten tegen gelijk welke ziekte die ons kan overvallen. Ik weet je staat sterk in het leven met jouw talent kan je zeker vele wegen bewandelen in jouw leven. Sterkte en een vlug herstel Eddy, Freddy en Luc van Damme

Beste vriend zei

Ja William wij hebben al veel beleeft met jou, maar dit nieuws overtreft toch onze verwachtingen hoor. Je ziet er altijd zo goed uit en altijd positief geladen jouw energie,wie weet wat voor pijn je misschien altijd had maar ons nooit durfde te tonen laat staan over te spreken.Altijd die lach, jij beurde ons altijd op met je grappen, hoop voor jou dat het allemaal mag meevallen. Dat jouw hart toch nog een beetje kan meedraaien in jouw leven. Maar een ruilhart als je het goed kan aanvaarden, zal het zeker jouw leven een nieuwe wending geven, ken ook iemand die er al jaren goed mee is hij kan terug alles doen. Positief blijven denken dan kan je zeker, mooie tekst hier het zal een steun zijn voor vele mensen zoals jou. Je heeft kracht aan iedereen zoals ik je al lang ken, nooit geen neen altijd een ja om iemand te helpen.. ; Groeten een collega van Stora Enso die jou nauw aan het hart ligt.

van der jeugt zei

Bedankt aan iedereen die mij steun geeft in dit onverwacht moment in mijn leven. Wist dat het ooit eens ging gebeuren, maar zo vlug had ik het zeker niet verwacht.
Ze kunnen inderdaad niet blijven " die storm in mijn hart " zoals de dokters het noemen blijven weg branden.
Dat zijn veteilandjes die zich vormen in mijn hartspier, zo komt mijn elektrische geleidbaarheid van mijn hart in gevaar, vandaar die ritme stoornissen. Nogmaals bedankt William

Anges zei

Wij steunen je graag ! je teksten geven kracht en meer inzicht in de zin van het leven. Het regelmatig lezen van jouw teksten, brengen inderdaad verandering in ons leven.
( je doet ons op een gepaste manier die knop omdraaien )
Zodat wij uit ons diepste bewustzijn anders gaan handelen en leven. Spoedig herstel, hoop dat de dokters voor jou de gepaste oplossing kunnen vinden om jouw leven zo aangenaam mogelijk te maken.
;;;;;; JE VERDIENT HET GEWOON ;;;;;;;;
Groeten Katrien en Anges

Marleen zei

Wij zijn ook verrast met dit nieuws wie had dat gedacht dat jij eigenlijk zo ziek was aan je hart ?
Je straalde altijd zo 'n positiviteit uit in alles wat je deed en zei, wij geven je al onze positieve energie zodat je rap kan herstellen.
William ( hopelijk komt het niet zover dat je een ruilhart moet krijgen ) misschien vinden ze ondertussen wel iets beter uit om je te genezen.
;-) = :-) is kracht == Marleen ==

Katie zei

Ja de ladder van het leven zit vol splinters, maar die merk alleen hij die naar beneden glijdt. Telkens als je naar boven klimt en je bent er bijna glijdt je terug naar beneden, spijtig dat de splinters groter worden bij jou. Hoe de moed erin weet zeker dat je de ladder zal beklimmen en er eens een moment zal zijn dat je boven zal blijven.
Groetjes. Katie en Laura G.

Rik zei

William niet opgeven hoor daar ben je veel te sterk voor, als ik jouw teksten lees haal je de kracht uit je sterk geloof in een grotere hogere macht. Die je zo mooi omschrijft als Goddelijke of komische energie, zo breng je iedereen mee in jouw verhaal ( gelovigen in een God of Kosmische energie ). Je teksten zijn zo boeiend en gerust stellend, dat je moet geloven in een sterkere macht dat boven ons leeft ? Een vlug herstel met hopelijk een zeer goede oplossing voor jou. Groeten Familie De Rycke R

Marlies zei

Moed groeit door durf, vrees door twijfel. Weet zeker dat je de moed hebt om te blijven geloven dat je terug beter wordt. Zo leren en lezen wij het toch in al je teksten
"" volhouden William ""
Je hebt al voor hetere vuren gestaan en je bent er ook door gekomen. groeten Marlies en Nadine + nog vele mensen die je steunen.

marco zei

Spoedig herstel, mooie tekst om eens goed bij na te denken. Maar met veel waarheid in, vlot om te lezen. marco

Van Hoecke T zei

Laat je rap weer in ons midden zijn wij kijken er al naar uit om je nieuwe teksten te kunnen lezen het boeid ons. Ook de teksten van Walter zijn een juweeltje om te lezen. Van Hoecke T

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.