Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

maandag, februari 06, 2012
In 't leven heeft alles zijn eigen tijd. Neem dus je tijd om te leven in dit grote mysterie. Onderga het maar. Grote antwoorden bestaan niet op jouw kleine levensvragen maar leef intussen jouw leven, met vreugde en plezier. Bouw je luchtkastelen binnenin je hoofd, een aanzet om aan de binnenkant van je hoofd je favoriete plek te creëren. Doe dat met mooie liefdevolle en inspirerende denkbeelden.

Piekeren is hier uit den boze, piekeren is de verkeerde kant van fantaseren. Wanneer je piekert, stel je je allerlei narigheid voor die nog niet is gebeurd. Zo trek je de negatieve aspecten aan van het leven, wat betekent dat piekeren ook samenhangt met verbeeldingskracht.

Richt je op datgene wat je echt wilt hebben, dan gaat je volle aandacht niet meer naar de dingen waarover je je zorgen maakt. Je innerlijke rust komt tot leven, accepteer wat je niet kan veranderen in jouw leven. Heb de moed om te veranderen wat je wel kan veranderen. Alles heeft zijn eigen tijd in het nu.

Creëer de wijsheid om het verschil tussen beide te leren kennen. Beoefen deze kunst, dan ervaar je meer overgave aan het leven zoals het zich nu ontvouwt, gewoon door in het nu te doen wat je kunt doen. Hierdoor krijgt je welzijn terecht voorrang op nutteloos gepieker. Leer vertrouwen op de kracht van je verbeelding, mensen die in de schoonheid van hun dromen geloven hebben een mooie toekomst zonder piekeren.

Je moet beseffen dat je alles kan wat nodig is om te doen waar je je zinnen op hebt gezet. Het kan veel tijd, hoge kosten met zich meebrengen, het kan zelfs offers vragen maar weet dat je met de kracht van de verbeelding dit allemaal kan verwezenlijken.

Door te leven ontwikkelen we vastberadenheid en dat leert ons iets over de betere kant van onszelf. Vastberadenheid helpt ons opdrachten af te maken die voor ons belangrijk zijn. Denk aan iets in je leven wat je tot een goed resultaat moest brengen. Deed je wat je moest doen? Zo ja, dan kunt je trots zijn op jezelf. Dit is trouwens de manier waarop we rijpheid en vastberadenheid ontwikkelen.

Denk na over woorden en daden. Wat we zeggen heeft gewicht en inhoud. Bekijk bij jezelf of je je woorden kan waarmaken, dat je het werkelijk meent, naar vermogen kan waarmaken. Elke keer als we onze innerlijke waarheid niet respecteren, sluiten wij ons af van het goede in ons. We vallen terug in de schaduw die in ieder van ons aanwezig is en laten duisternis overheersen. Laat terug jouw zonlicht schijnen en laat je een bron zijn van schoonheid. Geloof in jezelf als betrouwbaar, respectabele persoon, zo hoef je zich geen zorgen meer te maken in het creëren van je eigen verbeelding. Het positieve licht zal altijd in jou aanwezig zijn. Piekeren is dan verleden tijd. --Mvg. William ---------------------- (Foto's Isabelle Lescrauwaet )
Reactie door De Backer L
Bedankt William jouw tekst geeft mij terug weer hoop, heb een ongeluk had met mijn auto een 3 tal jaar geleden. Waarbij mijn nekwervels waren beschadigd ( er zitten nu metalen in ) kan mijn moeilijk bewegen? Door lange revalidatie kan ik terug wat meer doen, maar nog niet genoeg volgens mijzelf. Door verschillende keren uw tekst te lezen moet ik inderdaad aanvaarden wat ik nog wel kan en wat niet meer mogelijk is. Eerlijk zijn tegen over mezelf, zoals je dat zo mooi beschrijft ""Elke keer als we onze innerlijke waarheid niet respecteren, sluiten wij ons af van het goede in ons. We vallen terug in de schaduw die in ieder van ons aanwezig is en laten duisternis overheersen"" Nu ga ik proberen anders te leven, mij te focussen op dat gene wat ik wel nog kan, nog eens bedankt. De Backer L Gent

4 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

De Backer L zei

Bedankt William jouw tekst geeft mij terug weer hoop, heb een ongeluk had met mijn auto een 3 tal jaar geleden. Waarbij mijn nekwervels waren beschadigd ( er zitten nu metalen in ) kan mijn moeilijk bewegen? Door lange revalidatie kan ik terug wat meer doen, maar nog niet genoeg volgens mijzelf. Door verschillende keren uw tekst te lezen moet ik inderdaad aanvaarden wat ik nog wel kan en wat niet meer mogelijk is. Eerlijk zijn tegen over mezelf, zoals je dat zo mooi beschrijft ""Elke keer als we onze innerlijke waarheid niet respecteren, sluiten wij ons af van het goede in ons. We vallen terug in de schaduw die in ieder van ons aanwezig is en laten duisternis overheersen"" Nu ga ik proberen anders te leven, mij te focussen op dat gene wat ik wel nog kan, nog eens bedankt. De Backer L Gent

Anoniem zei

Aangrijpend jouw tekst maar bevat een schat van waarheid, geloven in jou eigen kunnen als je deze schat ontdekt ben je een van de gelukkigste mensen van deze tijd. Wij willen altijd onszelf overtreffen, is dit wel echt nodig? Ann de K.

G. B. zei

Ben het eens met de reacties van hierboven, goede tekst om te leren beseffen dat wij niet altijd meer en meer van ons lichaam moeten verwachten. Ons lichaam wordt ouder, sommige blijven jong van geest dat is zeer positief !. Maar verlangen dan teveel van het ouder wordend lichaam ? , met soms catastrofale gevolgen voor het lichaam ?. Deze tekst maakt mij meer bewuster om te leren leven met wat ik nog wel kan, en niet wat ik niet meer kan ? Groeten Godfried B.

Jill zei

Mooi geschreven William, lees het bijna iedere dag om mijn inwendige pijn te verzachten. Ben alles kwijt, was te goed gelovig?. Al jouw teksten inspireren mij om opnieuw een start te nemen in mijn leven, je heeft mij kracht en voel de liefde in jouw woorden. DOOR JOUW TEKSTEN TE LEZEN VOEL IK MIJ ALS HERBOREN groetjes Sill

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.