Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

Blogarchief

De Teller

vrijdag, juli 13, 2012

Kunstwerk Izea - Foto van Isabelle Lescrauwaet


Mijn hart in de transparantie in mijn ribbenkast beweegt nog na als een klaproos, toegevoegde waarde in de berm; mijn hart als een verfomfaaid bloemblad tussen mijn longen, zoals in theebuiltjes, in een naar adem happende wereld. Gekneusd, door een naderend afscheid, maar neemt voor mijn korstige, wegglijdende lippen de vorm aan van een kus uit de toekomst. Mijn hart huilt, het voelt zo leeg van binnen. Slaat mijn hart op hol, dan voel ik een schok en zie ik een bliksemstraal, maar ik leef! Mijn hart, je moet weten, ik hou van jou! De pijn is voelbaar, daarom heet het pijn. Voel mij een vrije vogel maar toch gevangen in een kooi. Golven van verdriet stromen nu langs mij heen, het voelt gemeen. Er is een stukje gescheurd in mijn hart, alles was heel even zwart. Ik denk nu eerst even aan mijzelf en dan pas aan jullie allemaal, wat nu gaat gebeuren zal mijn leven veranderen. Een beetje hoop doet wonderen, eerst kom ik op de heuvel tussen leven en dood. Daar zal mijn hart voorgoed afscheid van mij nemen. Het gunt mij nog de adem en het leeft nog zuchtend een beetje met mij mee. Ik bid voor dat wonder, bidden jullie allen met mij mee dat mijn nieuwe hart mij terug opnieuw kan laten leven als een vrije vogel, maar nu zonder kooi. Iemand gaf mij terug het leven, zacht als dauw zijn mijn woorden voor “ die iemand “. Mijn zinnen zijn zuiver en zweven in hun vlucht, in die ijle lucht op vleugels van mijn klanken naar boven, voorbij die mooie regenboog waar engelen met “ die iemand “ dansen. Voel jouw wind van liefde langs mijn wangen, een warme bries die streelt mijn huid van jouw verloren leven. Door jou hoor ik enkel nog het kloppend geluid van mijn hart. Door mij nu gehoord als een mooi gezang, met jouw stem verweven, want jij deed mij leven. Nu zal ik voor altijd met twee kloppende harten verder leven, dat van jou en een beetje van mij. Bedankt “ onbekende “ en iedereen die mij het nieuwe leven gaf. Mijn hart vol van liefde kent geen gesloten deuren, jullie zijn allen welkom.
 Deze tekst heb ik geschreven voor alle mensen, die zoals ik ook een harttransplantatie moeten ondergaan in de toekomst. Groetjes William 
                                                     Geschreven door Angelique Kroes 

Wat ontzettend mooi, ik zit te lezen met veel verdriet, pijn in mijn hart, ik voel je helemaal. Benauwd en ook dankbaar, angst en ook weer die kracht.
Hoop en vertrouwen.
Ik voel de engelen, ik voel je dierbaren in die hemelse laag; ze zijn dichtbij vandaag!
William, je hebt je laten gaan en al je emoties aan tranen laten vloeien en al je hoop vandaag laten openbloeien.
Jij weet "er is daar iemand, in de nabije toekomst"; je hebt het hart al mogen zien, geen gezicht maar wel een schaduw.
Jij weet het, het komt er aan;
jij voelt het, het kloppende hart;
jij voelt een nieuwe start;
van dat andere hart.
Rust William, rust en vermoei je niet; je zal even weg zijn, maar met kracht en zuiver hart terugkomen in het mijn!
En alles wat je wenst, alles wat je ziet, alles wat je mag dromen en in visioen mag doorkomen, zal stromen, zal stromen.
't Zal uitkomen
!!

..Angelique..
Reactie van :Vrienden, wij komen je bezoeken hoor 
Voor alles hebben we in dit leven iemand nodig die ons helpt om te doen wat we kunnen, om al datgene te realiseren wat in ons al vorm heeft gekregen; Dat is de dienst die een vriend(en) ons kan bewijzen; Wie zo'n vriend(en) heeft, kan de hemel bestormen zonder op aarde te pletter te vallen; Deze vriend(en) heb je zeker! om je door deze moeilijke periode heen te loodsen; Na regen komt zonneschijn mijn vriend, mooie tekst William, nu ook aan jouw zijde een vrouw die prachtig schrijft vanuit haar hart. Groeten van vele vrienden van Stora Enso.......
Reactie  van :je dochter Laura 
Papa ik hoop dat alles goed gaat verlopen en dat we niet lang meer moeten wachten op een nieuw hartje voor jou.Dan zal het leven voor jou en voor mij (en allen om je heen) veel leuker zijn zonder al die pijn die je nu hebt . veel sterkte papa van je dochter Laura 
Reactie van Chris Verhelst 
Chris Verhelst Zeer mooi... Volhouden William, wij zijn bij u en leven mee.... In ons gebed en in onze gedachten dragen we u mee... Volharding zal u een nieuw leven geven.... De liefde voor elkaar is sterker dan ooit.... Je kan op me rekenen, uw gedicht geeft ook mij levensmoed om te vechten en verder te leven, ik ben 7 x geopereerd in 2 jaar ... William dank om de positieve gevoelens die je me geeft!!! Chris Surlenet Bedankt Chris om je mooie reactie op Facebook .-) William
Reactie van : Pascale Lenaers                                                                                                 sterkte William , ik leef met je mee , ik ben ook hart-patiënt , maar ik heb geluk gehad en heb geen transplantatie nodig , ik wens je veel sterkte toe , je bent een "mooi" mens van binnen in je hart , en met je nieuwe zal dat ook zo zijn , liefde overwint alles ;)

16 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Vrienden, wij komen je bezoeken hoor zei

Voor alles hebben we in dit leven iemand nodig die ons helpt om te doen wat we kunnen, om al datgene te realiseren wat in ons al vorm heeft gekregen; Dat is de dienst die een vriend(en) ons kan bewijzen; Wie zo'n vriend(en) heeft, kan de hemel bestormen zonder op aarde te pletter te vallen; Deze vriend(en) heb je zeker! om je door deze moeilijke periode heen te loodsen; Na regen komt zonneschijn mijn vriend, mooie tekst William, nu ook aan jouw zijde een vrouw die prachtig schrijft vanuit haar hart. Groeten van vele vrienden van Stora Enso.............

Anoniem zei

Sterkte William jou kennende je komt er zeker, je bent geen kleine leeuw maar een grote sterke leeuw. Mooie tekst , schrijf als je droevig bent het is jouw mooie uitlaatklep waar iedereen veel kan van leren. Ook prachtig van Angelique Kroes ze schrijft inderdaad vanuit haar hart. Patsy

Anoniem zei

Ik heb het blog gelezen ..veel emoties en tranen en herkenbaarheid voor veel mensen..respect voor de mevrouw die dit geschreven heeft...djwl William dat je dit hier wilde delen..Brigitte Jansen

Anoniem zei

Na " liefhebben" is "helpen" het mooiste werkwoord dat er is, William de moed niet opgeven wij zullen er zijn voor jou. Je tekst komt van heel diep uit je hart, je nieuwe hart zal juist hetzelfde kunnen verwoorden maar dan in blijheid en in liefde. Angelique ook spiritueel jouw tekst, het komt zo naar jouw toe gevlogen en jij verwoordt het op een ziel-energetische manier op een blad papier. Joost

Anoniem zei

ik heb ook het blog even gelezen .....een paar keer een traantje moeten wegpinken ....heel mooi en emotioneel ...ook dat van angelique heb ik gelezen ...amaai ...ook heel gevoelig maar ook zo liefdevol .....mooi ....ben blij dat ik zo een liefdevolle mensen mag ontmoeten .....dank je wel ...♥♥♥ Christiane Boosten

Chris Verhelst zei

Chris Verhelst Zeer mooi... Volhouden William, wij zijn bij u en leven mee.... In ons gebed en in onze gedachten dragen we u mee... Volharding zal u een nieuw leven geven.... De liefde voor elkaar is sterker dan ooit.... Je kan op me rekenen, uw gedicht geeft ook mij levensmoed om te vechten en verder te leven, ik ben 7 x geopereerd in 2 jaar ... William dank om de positieve gevoelens die je me geeft!!! Chris Surlenet Bedankt Chris om je mooie reactie op Facebook .-) William

Corrie zei

Corrie van der Vaart William, Angelique heeft het prachtig verwoord en ik heb hem ook gedeeld. Dit is precies zoals het NIEUWE LEVEN zal gaan. Het oude lichaam met een nieuw hart. Ik hoop dat God je bijstaat en je de kracht geeft voor deze stap en alle nieuwe stappen die je weer kunt maken. Jij brengt ons veel goeds, en daarom bid ik tot God dat hij jou zal bewaren om in de toekomst ons te helpen om in donkere tijden met jou gedichten en gedachten terug te komen in een gezonde wereld. Veel goeds!!!xxxxx

Gedichten gedachten gevoelens zei

gedichten gedachten gevoelens Corrie bedankt, dat geeft mij kracht en moed om te blijven vechten tegen mijn hartziekte. En hopelijk komt alles in orde, maar met jullie gebeden en liefde zal ik het zeker halen. Om jullie in de toekomst te blijven verrassen met mijn teksten, en dat samen met iedereen die al zeer mooie gedichten heeft opgestuurd. Waarvoor ik jullie allemaal zeer hartelijk bedank, vooral aan onze schrijvers en bezoekers van onze " gedichten gedachten gevoelens " ;-) William

je dochter laura zei

papa ik hoop dat alles goed gaat verlopen en dat we niet lang meer moeten wachten op een nieuw hartje voor jou.Dan zal het leven voor jou en voor mij (en allen om je heen) veel leuker zijn zonder al die pijn die je nu hebt . veel sterkte papa van je dochter laura xxx

Pascale Lenaers zei

Pascale Lenaers sterkte william , ik leef met je mee , ik ben ook hart-patient , maar ik heb geluk gehad en heb geen transplantatie nodig , ik wens je veel sterkte toe , je bent een "mooi" mens van binnen in je hart , en met je nieuwe zal dat ook zo zijn , liefde overwint alles ;)

Anoniem zei

Zeer mooie tekst, hoop dat je er goed doorkomt, en terug kan leven als een vrije vogel zonder kooi. Prachtige woorden waarbij de tekst iedereen, een rugsteun heeft die ook hetzelfde meemaakt. Susan

monique weckx zei

Lieve William ,
ben ontroerd door dit aangrijpend verhaal.
Op een dag komt er 'n nieuw hartje voor jou ...
en dat hartje zal kloppen zo snel en hard als je maar wil.
Zonder pijn , kloppend vol levenslust ...
Dat die dag snel komen mag voor jou XXX

Angelique kroes zei

Wat is dit ontroerend zoveel mensen die mee leven mee voelen, en het liefdevol bedoelen!
Wat ben ik dankbaar zulke mooie mensne te leren kennen en te voelen.!
Een warme vloed golf aan energie die over deze site gaat,en die uistraalt heel krachtig naar vele mensen.
god wat ben ik dankbaar,,en emotioneel..dit geeft levens kracht.Dit is zuivere intense liefde...van ziel tot ziel! Angelique kroes!

Anoniem zei

zeer mooi geschreven, krijg de tranen in mijn ogen en mijn hart is droevig, hoop dat je er rap bovenop bent, veel sterkte : Leentje

Anoniem zei

Zeer mooi geschreven, ja wij moeten het blijven herhalen, Angelique ook zeer prachtig jouw teksten. Je bent een goede positieve vernieuwing op dit al fantastische blog. groetjes Marleen ( hoop en zal voor jou bidden William dat alles rap achter de rug is ! ! ! ! ! )

Hein zei

Het voelt hartstikke lekker aan jouw tekst, snel beter worden he boy. Now jij verdient het wel hoor ....Hein D.

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.