Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

vrijdag, december 07, 2012



 Geschreven door : William van der Jeugt
Wat kan je doen om in je eigen leven “ de kunst om het nieuwe te ontdekken” van het vinden en onder controle te krijgen, dat je er bewust mee kan omgaan. Het is een kwestie van openstaan, luisteren en vooral weten waar je mee bezig bent. Het automatisme in jouw geest omdraaien naar het bewust denken van wat je doet en waarom. Niet alles vanzelfsprekend laten voorbij gaan in je leven maar er even bij stil staan, waarom gebeurt dit nu precies op dat ogenblik? Je moet nu alerter leven, gebruik maken van alle kennis die je in je hebt? Ja, dat helpt allemaal, maar er is meer. Het gaat er ook om dat je iets herkent. Dat je wat je ziet, hoort of ruikt, verbindt met iets waarvan je niet wist dat je het wist. Laten wij het leven als experiment zien, dan hoeven we onze fouten niet eens fouten te noemen. Ook wat wij uitproberen  en het lukt ons niet, toch is het een geslaagd experiment. Laten wij in onszelf een kamer bedenken waar je alles mag uitproberen, waar je een beginneling mag zijn. Waar je leert tekenen terwijl je er heel slecht in bent, waar je danst terwijl je helemaal geen ritmegevoel hebt. Gewoon omdat de handeling prettig is en je er misschien iets uit kan leren of dat het tot iets anders komt in je leven waar je wel goed in bent. Of helemaal nergens toe leidt, dat mag ook? Je hebt het geprobeerd en ervaren en het heeft je inzicht gegeven. Deze ingebeelde kamer geeft jou toestemming om met mededogen en nieuwsgierigheid naar jezelf te kijken. Wat doe ik nu weer, waarom zou ik het zo doen? Het geeft een gevoel van opgetogen spanning  en plezier. Zonder bezig te zijn met het resultaat, waar oordeel plaats maakt voor onderzoek. De dingen die “zomaar” in je leven verschijnen, vormen als je  er aandacht aan schenkt, soms de leidraad voor een nieuwe wending in je bestaan. Kijk naar jezelf in verwondering en noteer de uitkomst, objectief, zonder oordeel. Het ene resultaat is net zo interessant als het andere, zo geeft jouw leven je soms manieren die je niet zelf had kunnen bedenken, aanwijzingen die je vooruit helpen iets nieuws te ontdekken. Oog hebben voor wat er ‘vanzelf’ op je pad komt en daar vervolgens iets mee doen. Dat gepieker, laat het los en omarm de gedachte dat alles wat je zoekt er al is. @ William
Schouwspel der Natuur: Door Angelique
De zon die zo laag staat aan de hemel, de lucht zo anders intens blauw.
De zonnestralen die schijnen door de bomen, de mooie goudgele bladeren laten een schaduw achter op een groot gebouw.
In het raam van dat gebouw zie ik dan tot mijn verwondering jou....
Het magische tafereel, het spel van de natuur door zonneschijn en de takken en de bladeren van de bomen, die op het raam een gezicht vertoonden.
Voelde ik mij zo intens geliefd, een prachtig gevoel, een speciale energie die tot mij stroomde.
Dat ik mijn aandacht volledig had gericht op dit mooie schouwspel.
Daar zag ik weer mijn geliefde vader, jawel, mijn ogen verblindden, de zonneschijn was heel fel.
Dan voel je dat die hemelse laag, die andere dimensie, wel heel dichtbij is om ons heen.
Dat de bomen een boodschap achterlaten om jou dit te laten zien, je weet je bent nooit alleen.
De bloemen, de planten hebben een boodschap voor jou, raak ze aan met je handen.
Voel ze en luister, ze fluisteren je iets bijzonder in…ssttttt
Laat die energie door je lijf naar je hart toe stromen!
En laat groeien al die mooie kristallen lijnen, en banden.
Het ligt in Uw liefdevolle handen.

Geschreven door Angelique Kroes

Anoniem zei
De kunst om het nieuwe te ontdekken” van het vinden en onder controle te krijgen, dat je er bewust mee kan omgaan. Kei goe man om veel van te leren. Ook Angelique: In het raam van dat gebouw zie ik dan tot mijn verwondering jou.... Al vele malen beleefd, maar zie hem alleen in het raam. In realiteit zit hij al in mijn gedachten, jullie beredenering : hij is er al ? gedachten zijn krachten enkel nog laten materialiseren ;-) positief denken dat leren jullie ons toch he ;;;---))) Lippens M.
Anoniem zei
Nieuwsgierig zijn en open blijven staan voor wat er op je Pad komt, da's gewoon alles...
Groetjes, hanny

Anoniem zei
Dat is wat simplistisch opgevat vind je niet Hanny, je kan niet alles zomaar en iedereen op je pad laten komen en voor alles openstaan. Maar je hebt toch een beetje gelijk (positief blijven tegenover jezelf is al een grote stap vooruit)....... Neyt E.
Anoniem zei
Was "alles" maar zo gewoon "alles" ? Mijn complimenten hebben jullie, het zijn fantastische teksten waar men zeker wat van kan opsteken...Wauters D.

7 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

Evelyn Col.....Boeiende tekst William, het geeft stof tot nadenken; Vind er mijzelf in terug op mijn ontdekkingstocht door mijn leven. Het ligt in onze liefdevolle handen, bedankt Angelique

Anoniem zei

Wij zijn ons lichaam en onze onze geestelijk energie. Wij zijn tegelijk zichtbaar en onzichtbaar en wij moeten ons als geheel kunnen respecteren, niet alleen wat wij voelen en aanraken maar ook wat wij zien en niet zien. Dat is geloven in jezelf en een Goddelijk wezen. Een kus uit het zichtbare van: Neyt E. ( mooi geschreven William en Angelique )

Anoniem zei

De kunst om het nieuwe te ontdekken” van het vinden en onder controle te krijgen, dat je er bewust mee kan omgaan. Kei goe man om veel van te leren. Ook Angelique: In het raam van dat gebouw zie ik dan tot mijn verwondering jou.... Al vele malen beleefd, maar zie hem alleen in het raam. In realiteit zit hij al in mijn gedachten, jullie beredenering : hij is er al ? gedachten zijn krachten enkel nog laten materialiseren ;-) positief denken dat leren jullie ons toch he ;;;---))) Lippens M.

Anoniem zei

Nieuwsgierig zijn en open blijven staan voor wat er op je Pad komt, da's gewoon alles...
Groetjes, hanny

Anoniem zei

Dat is wat simplistisch opgevat vind je niet Hanny, je kan niet alles zomaar en iedereen op je pad laten komen en voor alles openstaan. Maar je hebt toch een beetje gelijk (positief blijven tegenover jezelf is al een grote stap vooruit)....... Neyt E.

Anoniem zei

Was "alles" maar zo gewoon "alles" ? Mijn complimenten hebben jullie, het zijn fantastische teksten waar men zeker wat van kan opsteken...Wauters D.

Anoniem zei

Dat zou gemakkelijk zijn mocht het leven zo gewoon zijn, open staan voor iedereen. Zoals bij mij waar ze onlangs ingebroken hebben, dan bekijk je alles anders ! ! zeker weten dat je de openheid rap zal dicht doen.:----(((( De Connick J.

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.