Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

maandag, september 03, 2012
Foto Angelique Kroes

Geschreven door William van der Jeugt
Over de zee hangt een matelijke te dampen mist, een dag zonder klaarte en zon. Nu en dan hoor je een zwoele en droevige klok luiden door de mist, je ziet ze niet maar hoort haar klanken weerklinken en door de mist in de verte vergaan. De mist klok zingt onzichtbaar manend in de witte dag. Alles blijft opeens roerloos stil…Maar keer op keer klinkt, als een laatste vaarwel, over de hoogste lagen van de mist verlichte hemel het onzichtbaar teer gekweel van vogels die naar ’t zuiden togen. Dan komt de donkere nacht en zwijgt het innig lied, de wind steekt op, het water klotst droevig tegen de boot aan. Bleekgeel begint de vroegste ster te glimmen, het doet ons rillen van een bovenaards genot, om hier te verkeren in ’t onzichtbaar leed der eenzaamheid, hier op de boot. De nieuwe maan komt stilaan in ons zicht, witter dan haar onwaarschijnlijk licht. Nooit belicht de maan zo onze boot, nooit is de mogelijkheid van avonturen zozeer dichtbij. Het duurt slecht enkele uren, dan gaat de waaier van het wonder weer dicht. En in de ochtend ligt onze boot weer grijs, maar de zon overwint nu de mist. Heel ver in de verte zie je boten varen, spoedig varend naar hun oude paradijs. De hemel lijkt niet ver, iets verder dan de verste horizon. Als wij het ruisen voelen van de zee, her en der, is het wonder van haar stilte reeds weer begonnen; er zijn geen woorden zo mooi die zo sierlijk zijn als de golven van de zee. Eenzaam maar toch zijn wij met zijn twee. Er zijn geen argumenten in de liefde, geen bewijzen, ik zou je kunnen vragen om nooit meer weg te gaan. Je zou een antwoord kunnen geven, een teken dat ik moet ontcijferen, maar mijn hart kan iedere geheime code van jou onthullen want de sleutel is onze liefde. Soms lachen wij en zijn onszelf, zo leven en zoeken wij, diep in elkaar naar een mooie plek waar wij het liefste zijn, een ogenblik, een dag. De zon doet sierlijk haar glimlach op het water stralen, waar ze zich spoorloos in weerspiegelt, hoe de streling van de wind het rimpelend water omhelst om met een vriendelijke huiver door haar stille kracht het water te doen bewegen. Die rimpeling die ontstaat vormen samen een bijna goddelijk harmonieus geheel. Zo dobberen wij met ons bootje romantisch verder op die grote oneindige zee, gaan jullie ook allemaal mee?


Geschreven door Angelique kroes 
Omringd door een heel klein, blauw vlindertje...
Terwijl ik in de zon lag, viel mijn oog elke keer weer op dat vlindertje.
Voelde me vereerd dat dit bijzondere wezentje zo dicht bij me kwam.
Draaide me om op mijn buik, met mijn handen onder mijn kin.
OOOO wat had ik het naar mijn zin.
En genoot met volle teugen van hoe ze zich om de kleine grassprietjes en bloemetjes bewoog.
Dansend vloog.
Toen ik weerom ging en tot zitten kwam, vergaapte ik mij aan de bijzondere wolken en de draken die ik er in zag. Voelde de kracht en de energie en mocht meereizen; ze nodigden mij uit.
In gedachte hield ik dit tegoed voor een later moment.
Mijn ogen keken over het water naar de overkant, een klein eilandje. Ik was zo nieuwsgierig wat ik daar zou vinden, hoe het eruit zou zien!
Met een verrekijker keek ik vaak eens verder en dichterbij. Vele bootjes legden daar eens aan.
De zon zo mooi en vol, met warme stralen op mijn lijf.
Wist ik, ik zal erheen gaan en zwemmend gaan!
Terugkijkend, zag ik aan de oever een 6-tal witte vlinders bij elkaar, ze bleven in de groep dansen en fladderen en keek er met veel plezier naar.
Ik stond op en met mijn blote voeten liep ik door het kleiige zand, mijn voetafdrukken bleven staan, liep een stukje het water in en zakte iets weg. Langzaam liep ik verder het water in... prachtig water, lekker koel.. en hoe verder ik wegliep, hoe meer warme stromingen ik voelde en het water helderder werd. Visjes zwommen langs me heen, zo geweldig!
Ik had ze zo kunnen vangen met mijn blote handen!
Schelpen, mosselen op de grond van het water...met blote voeten er overheen...stuitte ik met mijn voet tegen iets aan..en voelde, ging met beide handen in het water om het te pakken!
Een prachtige steen kwam naar boven en voelde zo krachtig.
Zo'n mooie energie die ik door mijn handen kreeg.
Ik wist "deze moet ik hebben, dit is mijn schat".
Nam de steen mee en ben hem in warm water gaan wassen.
Heb hem in de zon laten drogen, mijn aandacht werd er naartoe gezogen!
Wat mooi, mijn liefde gaat uit naar boven waarin ik ben blijven geloven.
Naar alle engelen en alles om me heen, alles wat leeft, en wat ik heb beleefd.
Angelique
Anoniem zei
We hebben allemaal een innerlijk begeleidingssysteem waardoor we alles kunnen weten wat er over het leven te weten valt. Als wij luisteren naar dat innerlijke begeleidingssysteem, zullen wij weten wat belangrijk is in ons leven. Zullen wij merken dat wij naar de juiste, volmaakte mensen en omstandigheden toe worden geleid.Die ons zullen helpen en in staat te stellen, het meest verheven deel van onszelf naar boven te brengen om te uitdrukken wie wij werkelijk zijn. Daar hebben jullie zeker naar geluisterd om tot zo een prachtig geheel te komen, van goede verschillende typerende schrijvers hier op dit Blog. Groeten Steve De B.
Anoniem zei
Mooie teksten: verschillend ! maar eigen aan jullie stijl van schrijven. Waardevolle reactie van Steven, ook om eens een paar keren te lezen, eer je het goed begrijpt, zoals bij jullie teksten William en Angelique...Groeten Monica...goed bedoeld hoor ...

5 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

We hebben allemaal een innerlijk begeleidingssysteem waardoor we alles kunnen weten wat er over het leven te weten valt. Als wij luisteren naar dat innerlijke begeleidingssysteem, zullen wij weten wat belangrijk is in ons leven. Zullen wij merken dat wij naar de juiste, volmaakte mensen en omstandigheden toe worden geleid.Die ons zullen helpen en in staat te stellen, het meest verheven deel van onszelf naar boven te brengen om te uitdrukken wie wij werkelijk zijn. Daar hebben jullie zeker naar geluisterd om tot zo een prachtig geheel te komen, van goede verschillende typerende schrijvers hier op dit Blog. Groeten Steve De B.

Anoniem zei

Mooie teksten: verschillend ! maar eigen aan jullie stijl van schrijven. Waardevolle reactie van Steven, ook om eens een paar keren te lezen, eer je het goed begrijpt, zoals bij jullie teksten William en Angelique...Groeten Monica...goed bedoeld hoor ...

Anoniem zei

Jullie blijven ons verbazen met jullie mooie teksten, waar blijven jullie het halen, het is werkelijk een gave zo te kunnen fantaseren en op papier te schrijven......Isabelle De Vr.

Anoniem zei

positief door het leven, als je al deze mooie teksten leest. Groet...Margareta

Anoniem zei

Heb jullie bij toeval gevonden op internet, ga het opslagen in mijn favorieten. Het is de moeite waard om alles te lezen wat hier geschreven staat, eindelijk een zeer positieve blog; Met verschillende onderwerpen, gewoon super goed. Kimberly en Tommeke Vermeers

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.