Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

zondag, september 05, 2010



Wat in mijn verbeelding is gekomen, heeft in werkelijkheid bestaan. Wij moesten een beetje op elkaar lijken om elkaar te kunnen verstaan, maar wij waren verschillend. Zo werden wij vrienden voor het leven, zoekend naar elk zijn weg op het pad van onze dromen. Wat nu in werkelijkheid niet meer is, zal als verbeelding verder leven. Zwijgzaam stil en zonder klagen wilde jij je ziekte dragen. Je vocht met al je levenskracht voor elke nieuwe dag en nacht, zo ben je langzaam moegestreden en uit ons midden weggegleden. Door de tranen van dit uur sluipt de glimlach der herinneringen samen met jou, die stem, die ogen en dat hart op de juiste plaats. Waar je de zon deed schijnen, zo zullen wij je altijd in ons hartje dragen als de zon die je liet ontwaken in ons prille bestaan. Zeg nooit, het is voorbij, slechts je lichaam werd ons ontnomen, niet wat je was en ook niet wat je zei. Wij vullen ons hoofd met blijde gedachten, in de rotsvaste overtuiging van een eeuwig leven na de dood. Daarom zijn wij de ziel in de mens zelf en is ons lichaam slechts onze schaduw. Laten wij dit leren hoe kostbaar het is, een kwetsbaar mens te zijn. In de oudste lagen van mijn ziel, zit mijn hoogste waarheid verscholen. Daar alleen kan ik woorden ontmoeten, die mij brengen naar het oude vergeten geheim. De ziel begrijpt wat het verstand niet kan bevatten, ze verlangt ernaar je terug te brengen naar God ( je thuis ) want je ziel begrijpt dat God en jij één zijn. Jouw leven was een rusteloos verdriet, begeren en ontberen, anders niet. Maar diep in het dal beneden ligt ongerept,de tuin van Eden, wij nemen je spelend bij de hand op weg naar het beloofde land. Wij kunnen ons niet van jou bevrijden, er bloeit niets anders in ons hart dan jij. De oude weelden zijn voorbij, maar niets kan ons meer van jou scheiden. Onze liefde is eeuwig, ook in de andere wereld en is eindeloos nabij.
Wij zeggen je vaarwel, maar tot weerziens, voorbij deze wereld,
PAPA

20 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

uw dochter zei

dank u papa
dat je nog steeds na 6 jaar aan mama blijft denken en dat je zo mooie gedichtjes over haar maakt ik dat ze dat ook wel leuk had gevonden
vele groetjes jouw dochter laura

Charlotte zei

Mijn mama is verleden maand gestorven na ook een langdurige ziekte. Dat kan je niet in woorden overbrengen wat een verdriet ik heb, voel mij nu zo alleen op deze wereld. Gelukkig heb ik mijn papa nog,samen met mijn zus moeten wij nu met ons drie verder door het leven.Hoop al wat hier geschreven staat ( over leven na de dood ) het ook zo moge zijn. Zo heb ik hoop mijn mama toch nog terug te zien na dit leven. Ook voor Laura veel steun ik weet hoe voelt zonder mama hier te zijn. Groetjes van Charlotte

Anoniem zei

Mooi geschreven, kan ik ook een deel van de tekst gebruiken. Mijn grootmoeder is ook na een landurige zieke overleden. Zij was ook maar 60 jaar oud. Veel steun en Sterkte Laura een mama verliezen moet nog veel zwaarder zijn ik heb mijn mama nog. Groetjes van een voor jou onbekende leeftijdsgenoot

Anoniem zei

Gewoon mooi verwoord

Claudine zei

Het is mooi dat ze je niet vergeten, zo blijf je een beetje levendig. Het is toch een wonder mooie tekst. Groetjes van een vroegere school vriendin

Vrienden voor `t leven zei

William , bedankt dat je zo over jou vriendin en Laura`s mama schrijft. Jullie hadden zoals iedereen moeilijke momenten in jullie leven, maar ik heb gehoort dat je tot op het laatste ogenblik bij haar was om haar te helpen en te steunen tot in de dood ( dat is ook liefde geven ).Zorg goed voor Laura ik weet het iedereen doet zijn best , maar ook dat kan soms niet genoeg zijn om haar verdriet te helpen dragen. Wij denken `t is al 6 jaar maar voor Laura zal het altijd gisteren zijn. Groetjes van oude vrienden ( haar glimlach zal ook altijd in onze gedachten blijven leven alsof het gisteren was )

Leentje zei

eb dit blog adres gekregen van een vriendin, Het heeft mij kracht om de ziekte van mijn mama te helpen dragen. Ook mijn mama kan niet meer genezen van kanker, maar ze blijft vechten. Eens zal ik haar verliezen, dan hopen dat ze toch nog ergens verder leeft zoals hier zo mooi is verwoord. Ook veel steun voor jou Laura , echt waar het heeft mij een beetje meer hoop wetend dat er nog zovele kinderen zijn zonder mama of papa. Vele lieve groetjes van Leentje ( jou blog vriendinnetje )

Wiiliam zei

Bedankt voor deze mooie aangrijpende woorden van iedereen die al gereageerd hebben of nog zullen reageren. Het doet goed op zo een manier mensen gelukkig te maken. Om al jullie verdriet dan toch een beetje dragelijker te maken.Wetend dat er nog vele kinderen zijn die een papa of mama hebben verloren. William

Van een verre vriend zei

Ja mijn beste vriendin het is vandaag 6 jaar geleden dat je ons verliet. Het is wel leuk om zo een manier een beetje levendig te zijn al een herinnering dat tot leven komt je ons hart. Groetjes van iemand die eeuwig aan je zal blijven denken.Omdat je mij ook warmte en liefde hebt gegeven , binnen ons kort samen zijn.

Anoniem zei

In deze kille periode wordt ons hart verwarmt door aan jou te denken. Laat ons in een minuut van stilte terug gaan in het verleden. Daar kwamen wij je tegen in ons aardse leven. Nu in het heden zien wij je slecht in onze gedachten verder leven. Dat is ook ergens zijn maar dan op een andere manier dan voorheen. Zo blijf je altijd het zonnetje in ons leven. Groeten van je aller beste vriendin

Anoniem zei

Zeer mooi geschreven en dat gevoel erin gewoon prachtig. Het is een herhaalde tekst maar het moet goed voelen voor jou dochter. Dat je haar mama toch niet vergeet, sta versteld van de reactie's. Waarom laat GOD zoveel ellende toe in deze wereld. Wij zullen het weten na dit leven denk ik wat het allemaal betekende hier te zijn en waarom ? Groetjes van een trouwe lezer

Anoniem zei

Ben moeder van 3 kinderen en ongeneeslijk ziek, weet wat het is te moeten strijden om verder te leven. Heb dit blog adres gekregen van mijn dochter, mama zei ze dat moet je allemaal eens lezen, geloof in GOD en in het leven na de dood. Ben altijd gelovige geweest nu twijfel ik even, maar deze teksten geven mij wat vertrouwen terug in GOD en het verder leven. Ben mijn kinderen aan het voorbereiden als ik er niet meer ben. Ga stoppen wordt een beetje moe, groetjes van een zoekende mama naar de zin van het leven ?

uw dochter laura zei

mijn mama is de beste
mijn mama is de leukste
mijn mama is de mooiste
mijn mama is de liefste
mama ik blijf altijd jou kleine meid!
bedankt dat je er altijd voor mij was
mama ik mis je super hard!!!!

gelukkige nieuwjaar mama

mama zei

Dit doet mij nog meer vechten om te overleven, als ik lees hoe laura haar mama zo mist. Mag er niet aan denken dat mijn 3 kinderen zonder mij verder door 't leven zullen moeten gaan. Maar ik geef niet op, hoop dat de chemokuur nu beter aanslaat. HOOP DOET LEVEN. Groetjes van een bezorgde mama

Anoniem zei

Waarom zoveel ellende in deze wereld kan het niet anders zijn. Zo vraag ik mij steeds af wat is de zin van het leven hier op aarde ??????????
Veel sterkte en liefde aan iedereen dat nu moet lijden en vechten om te overleven. Groeten trouwe lezer Laura sterk zijn he

Dorin zei

Mijn vader is 15 jaar geleden gestorven voor mij is het inderdaad alsof het gisteren was. Zeer juist geformuleerd hier als kind vergeet je dat nooit. Voor ons Laura leven ons ouders verder in ons hart jou mama en mijn papa worden zo nooit vergeten zolang wij op aarde zijn. Zo gaat ons leven verder krijgen wij zelf kinderen enz. enz. Dat is de cyclus van het leven. Liefdevolle groetjes Dorin

Laurien zei

Heb dit blogadres van een vriendinnetje gekregen. Weet niet wat het is leven met een mama en papa heb hen nooit gekend enkel van op foto. Toen ik nog een baby was zijn ze om het leven gekomen bij een verkeersongeluk.Heb wel een goede opvoeding met veel liefde van familie van papa. Het moet moeilijk zijn als het gebeurd tijdens de leeftijd van jou, je hebt in haar armen gelegen haar warmte gevoeld. Ik kan alleen maar naar de foto kijken hoe ze geleefd hebben, maar ik heb ook van hen leren houden maar dan op een andere manier. Mijn 2e mama verteld veel over hen (ben juist mijn mama zeggen ze )zo voel ik haar een beetje verder leven in mijn hartje. Je papa kan mooi schrijven he , heb al veel gelezen hoor.Ja er moet leven zijn na dit leven in mijn dromen zie ik hen en kan ze ook voelen.Zo weet ik dat er iets moet zijn . Veel sterkte Laura en dikke kus van mij ook voor dat ander meisjes dat haar papa verloren heeft. Heb ook alles gelezen wat daar geschreven staat, hij moet ook een lieve papa geweest zijn. Zovele vrienden die daar wat geschreven hebben en allemaal zo lieve woordjes . Groetjes Laurien

Anoniem zei

Als trouwe lezer van deze blog vind ik het super dat er zoveel reactie's gegeven worden dat maakt het voor iedereen interessant. Zoals voor Laura hier moet het goed doen dat haar mama zo levendig gehouden wordt. Alsook dat er zoveel gereageerd wordt dat moet hartversterkend zijn voor iedereen van die op deze blog vermeld wordt spijtig genoeg veel goede teksten maar ook droevige. Ja dat is het leven maar samen kunnen wij het aan als wij het leed verdelen. Groetjes

Anoniem zei

William je hebt mij onlangs dit blog adres gegeven, inderdaad het is het lezen waard. Wat je hier geschreven hebt is ongelooflijk opgesteld, de tekst het gevoel erin gewoon prachtig. Doe zo verder het is zeker een mooie herinnering voor Laura haar mama. Ja Laura is al groot geworden heb haar nog gekend als ze klein. Het is een flinke meid geworden . Groetjes

Anoniem zei

Ja Laura begrijp je het is moeilijk zonder mama te moeten leven, ben ook in dit leven zonder mama. Ze is begin dit jaar gestorven aan een hartafwijking, haar hart was zo zwak geworden. Dat het de kracht verloren had om mijn mama haar lichaam in leven te houden. Het is een mooie blog van je papa ( gelukkig hebben wij die nog he ). Hoop dat hij ook goed voor jou zorgt zoals mijn papa. Super groetjes van Kena

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.