Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

woensdag, juli 22, 2009

Aan onze dierbare vriend RUDOLF die nu leeft in het lichaam van licht, dicht bij de zon en de liefde van God. Jouw gedachten waren pure energie. Elke gedachte die je had, was creatief om iedereen te helpen. In het diepste van je gevoel lag je hoogste waarheid verscholen. Dat maakte je zo bijzonder perfect als vader en als vriend van iedereen. Je zal altijd bij ons zijn maar nu op een andere manier dan voorheen, daarom voelen wij ons niet alleen. Je glimlach en vriendelijk gebaar zullen wij missen, maar diep in ons hart zal jij er altijd zijn. Wij zeggen je geen vaarwel maar tot weerziens voorbij deze wereld.

Het leven is als een gouden zijden draad, zo kwestbaar gespannen maar buigzaam, geen bochtje blijft gespaard. Lachen, huilen en verdriet, dat is die levensdraad. Zolang je geest en je lichaam verbonden zijn met die gouden draad, ben je nog altijd hier op aard. Ooit zal die gouden levensdraad springen, vroeg of laat. Dan glipt de wereld uit jouw gebroken zijden draad. Het besef daagt, ik moet loslaten dit mooie aards bestaan. Dan komen wij bij de vraag heeft God ons geschapen, of hebben wij hem groot gemaakt. Zo komen wij terug bij die gouden zijden draad.

44 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

William zei

Bedankt voor jou vriendschap, en de vele steunende woorden die je mij hebt gegeven. Dit gaf mij de kracht om verder te vechten tegen mijn hart ziekte. 2 Dagen voorgeen was je nog hier om mij terug te doen lachen, dan opeens was je er niet meer. Vergeten zal ik je nooit

Eric zei

Rudolf, wij vergeten nooit die hartelijke glimlach van jou. Wij zijn vrienden voor het leven, ook na dit leven.

Luc zei

Rudolf je was het zonnetje op stora, met je glimlach veroverde je ieders hart. Groeten van je werkmakkers, die je altijd in gedachten zullen houden

Edwin zei

Het is niet onze keuze die ons lot bepaalt, maar de bestemming hoe ons leven zal eindigen. Denk eraan die korte tijd van jou leven zal voor eeuwig blijven in onze gedachten

Anoniem zei

Ben leeftijdsgenoot van deze jonge man, die inderdaad hier te vroeg weggegaan is. Mijn medeleven voor de familie, hoop dat dit hen sterkte mag geven in deze moeilijke dagen. Ben regelmatige bezoeker van deze site, het is terug prachtig verwoord.Bedankt voor jou mooie teksten, ze zijn het lezen waard. Groeten van een onbekende vriend

L zei

Iedereen in rouw, iedereen verrast, iedereen droef, maar je hebt minstens één taak volbracht: je hebt van deze wereld een mooiere plaats gemaakt voorons die overbleven... Wie weet ... tot nog 's, met terug die grap, die lach...
...en voor de familie... 't was een prachtmens, bedankt ...

Jan zei

Een wereld zien in een korrel zand. Een eeuwigheid in de palm van je hand. Wij zijn op aard maar even, om aan elkaar liefde te geven. Haal kracht uit wat het was, om in het heden te kunnen leven. Dan voel je zijn glimlach even.....-)-)-)-)

Anoniem zei

Dag Rudolf,

Toevallig ontmoette ik je nog enkele dagen voor het tragisch voorval. Ik onthoud alvast uw natuurlijke en oprechte vriendelijke blik.

Anoniem zei

Ja makker je was een echte vriend voor ons, op jou konden wij rekenen. Wij zullen je missen hier op Stora, zie je nog soms in gedachten hier rond lopen. Altijd met die glimlach op je gezicht.Laat dit niet het einde zijn, maar een nieuw begin in een andere wereld.Dat is toch ieders hoop ?

Dirk zei

Jij kon de mensen een veilig gevoel geven, door je vriendelijke warmte en zelfbewustzijn dat je uistraalde.Wij zullen dit allemaal missen, maar in ons bewustzijn zal je altijd verder leven.

een van je vele vrienden zei

Het staat hier geschreven ( wij zullen je missen ) maar inderdaad het zal ook zo zijn. Je was een geweldige werkmakker en vriend van iedereen. Bedankt Rudolf.......

Rudy zei

Rudolf, bedankt voor je vriendschap. Je leven was veel te kort, maar wij zullen nooit vergeten dat je hier was.

een vriend van W zei

Geest en lichaam zijn uit het universum geboren. De Geest is het verfijnde lichaam en het lichaam is de NIET verfijnde Geest. De Geest is subtiel, het lichaam stoffelijk. Mijn beste vriend je bent nu in de energie van de verfijnde Geest. Je zal daar ook zeker gelukkig worden zoals hier op aard. Wij hebben ons lot hier niet in handen, maar omgekeerd wel. Groeten “ dat dit een steun mag zijn voor de mensen die je hebt verlaten

Onbekende vriend zei

Het leven is inderdaad als een gouden zijden draad, wij zijn zo kwestbaar. Dat wij soms vergeten, die gouden zijden draad kan springen vroeg of laat.Laten wij van elkaar houden,zodat vrede boven oorlog kan zegevieren.Ben regelmatige bezoeker van deze blog,en wil op deze manier mijn medeleven betuigen. Groetjes van een onbekende vriend

Anoniem zei

Laten wij hopen dat je nu geleid wordt door het licht. De liefde die je uitstraalde op aarde, dat deze liefde je mag vergezellen in jou andere wereld.Ik geloofde ook niet in een of andere Universele macht ( die voor ons de naam GOD meegekregen heeft )Tot ik een bijna-dood-ervaring had, dat overtuigde mij. Dat onze energie die wij uistralen op aarde, verder leeft in een of andere wereld. Laat deze woorden een steun zijn voor de personen, die hier op aarde moeten verder leven zonder jou. Groetjes van een surfer, die ook een geliefde vroeg verloren heeft.

Anoniem zei

Rudolf, het droeve nieuws kwam als een storm in een glas water. Bijna niet te geloven, gisteren was je er nog vandaag niet meer. Wij zullen jou positief optimisme nooit vergeten. 00000000Je was als de zon achter de regen000000. Hoop dat je nu als de zon voor eeuwig mag blijven schijnen. Groeten van enkele sportieve collega’s .

Anoniem zei

Geen enkele menselijke toestand is permanent. In het menselijk leven verandert gelukkig zijn en droevigheid voortdurend. Dit is inderdaad een zeer droevig moment, iemand die je lief hebt te moeten verliezen . Heb al deze teksten gelezen, je moet een schat van een mens geweest zijn . Wil op deze manier jullie verdriet delen, ook al kennen jullie mij niet. Maar dat doet er niet toe wij zijn voor de Heer gelijk arm of rijk. Iedereen zal er komen , maar elk op zijn manier alleen.

Anoniem zei

Wij zijn als bloemen, in 't begin teer en klein. De een die bloeit uitbundig, de andere geurt heel fijn. Sommige bloemen blijven lang, andere bloemen blijven even. Vraag niet bij welke groep je hoort, dat is het geheim van het leven.Dit is hier een van jou prachtige teksten, dat is inderdaad ons leven. Vandaag zijn wij hier morgen meschien daar,gelukkig weten wij niet. Hoe ??? maar zeker vroeg of laat. Mijn medeleven en liefde voor de familie ( van een surfer )

Vriend van W zei

Rudolf, je moet een fantastisch mens geweest zijn. Je bent te vroeg moeten gaan maar bedenk ?. Ruimte is de aangetoonde tijd……. In feite bestaat ruimte niet, pure, “ lege “ ruimte die niets bevat. Wij zijn geboren in die lege ruimte, hebben ze opgevuld met onze energie. Uit die energie is jou lichaam geboren, het stoffelijke gedeelte van ons bestaan. Dit manifesteerde zich als een vibratie, die jij uitstraalde naar alles om je heen. Zo was je zeer gelieft als mens, omdat je liefde en vriendschap stuurde in die lege ruimte. Zo vullen wij allemaal met onze energie die ruimte. Met jou heen gaan is er terug een beetje meer lege ruimte. Het stoffelijke lichaam heb je verlaten, maar je energie blijft eeuwig bestaan. Goede reis in die oneindige liefde van het komisch gebeuren ( Vriend van WiL. )

TOM zei

Rudolf, beste vriend dat jou dit moet overkomen. Zo vlug uit het leven weggerukt worden, zonder afscheid te kunnen nemen van al jou geliefden. Wij zeggen jou geen vaarwel maar tot weerzien maker. Bedankt voor alles ( op deze blog en in onze gedachten blijf je verder leven )

een van je vele vrienden zei

Weggaan......Rudolf
weggaan maakt niet veel geluid
Niet meer dan herfstbladeren
die opstuiven in de wind.
De boom blijft verweesd achter
nu uw stem op het tuinpad ligt
en geluiden dempt
haast onhoorbaar.
Je voetstappen
die zich verwijderen
alleen wie achter blijft
weet hoe afscheid klinkt
Dit gedichtje vond ik toevallig,Rudolf wat eigenlijk nooit kon gebeuren is gebeurd. Wij konden het niet geloven, hoe kwestbaar wij hier zijn. Wij zeggen geen vaarwel makker maar tot weerziens, er is hier al zoveel geschreven. Dat wij moeten geloven in leven na de dood ( laat ons hopen )

werkmaker zij zei

Waarom is de wereld zo onaardig. Is het leven zo onrechtwaardig. Waarom ben je plotseling van ons afgenomen. Zonder daarvoor iets in de plaats is gekomen. Wij kunnen niet beschrijven wat wij nu missen. Jij speelde een geslaagde hoofdrol in ons leven. Je zal voor eeuwig verder de hoofdrol spelen bij ons , bij hen kortom bij iedereen ( groeten van je werkmakker D )

schoolvriend zei

Afscheid doet altijd een beetje pijn,
Het is of een band wordt door gesneden.
Een band waarmee je vast zat aan het heden,
Waar je, je zelf bij kon zijn.

In die tijd was ik mezelf en waren we vrienden.
Ik vond daar zoveel goede dingen.
Helaas zijn dit nu alleen niet meer dan herinneringen,
Herinneringen die ik nu goed in mijn hart bewaar.

Ik zal altijd over jou herinneringen waken.

Ik hoop dat jij je rust hebt gevonden,
En dat wij voor altijd zullen blijven verbonden.
Oude schoolvriend die dit droevig nieuws vernomen heeft. Moge mijn bijdrage het leed verzachten voor degene die je lief hadden. Verder moeten zonder jou

Anoniem zei

Alles is voorgoed gedaan
Als jij er klaar voor bent
'k Heb aan je zijde gestaan
Mijn God, ik heb je graag gekend

Ik blijf nu hier jij gaat naar daar
En daar is niet zover van hier
We spreken af, ik weet niet waar
En daar ontmoeten we elkaar

Zonder jou tikt de klok even snel
Maar de tijden veranderen wel
Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan
Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan

Slaap zacht, je hebt het verdiend
Je vocht tot aan je laatste zucht
En ga, ga nu m'n vriend
En droom voor eeuwig opgelucht

Net zoals vroeger kom je wel terecht
Ik weet je vindt een thuis heel gauw
En ik herhaal wat jij me ooit hebt gezegd
In m'n hart blijf ik je trouw

Zonder jou...

En ik weet ik zou dankbaar moeten zijn
Maar precies daarom doet het zo'n pijn
Rudolf, dit heb ik voor jou geschreven. Zodat je voor eeuwig mag verder leven in het hart van iedereen dat jou lief was. Groeten een vriend van WILL

vriend en werkmakker zei

Rudolf, heb dit droevig nieuws vernomen via een van je vrienden. Het is bijna niet te geloven dat je hier niet meer bent.Wij zijn hier zo kwestbaar, eigenlijk zijn wij niets. Het is al prachtig verwoord, hoop dat er iets is na de dood ? . Dan is ons leven toch niet zinloos geweest, jij blijft in onze gedachten. Als een echte goede vriend;;;;;;;;;...........

van een surfer zei

Ben terug even op deze blog gesurft, dat is minder goed nieuws. Zo vroeg moeten gaan, dan vraag je ( wat is het doel van ons leven ????????? ). Het is hier zoveel met mooie woorden verwoord. Dan is de vraag, wat voor waarheid schuilt er in al deze woorden ? . Is er leven na de dood ????? . Hoop dat al deze mooie teksten jullie leed mag verzachten. Groetjes van een surfer, die al dit verdriet met jullie wil delen

Martine zei

Aan iedereen en speciaal aan William : bedankt voor al deze mooie woorden. Het doet mij en zijn familie goed te weten dat Rudolf niet alleen bij ons zo geliefd was. Hij was de zon in mijn leven, een fantastische man en de beste papa, die Phaedra zich kon wensen. Het doet zo'n pijn hem te moeten missen. Ik zal hem nooit vergeten.

Anoniem zei

Rudolf : Nu ben je er niet meer,
het is niet eerlijk,
je had moeten blijven
het is nooit eerlijk
als er iemand sterft
wat doe je dan?
Blijven geloven?
blijven geloven...
Ik geloof dat er iets is...
Hierna waar iedereen naartoe gaat
ik geloof dat jij nu op ons aan het letten bent
en denkt aan die heerlijke tijden.
Op Stora was je onze beste vriend, in onze gedachten zal je dat altijd zijn.
Heb vernomen dat je hier een mooie herinnering bent, deze blog is mooi.( dit was een goed idee ) Zo zie je aan al die reacties, hoe geliefd je was
Bedankt vriend voor wat je was, je bent onvervangbaar

Chris zei

Rudolf : Wat hier voor jou gedaan is keigoed, al die mooie woorden. Heb het vandaag vernomen, dat er iets voor jou speciaal op internet geschreven was. Daarom ben ik er ook naar toe gesurft, jij verdient inderdaad een ere plaats. Was op jou begrafenis aanwezig, jij blijft voor altijd de man met de eeuwige glimlach. Groeten van een collega

brigitte hendrik zei

Mijn allerbeste Maatje we missen u zo erg. Iedere keer als we iets doen met zijn beste vrienden denken we hoe het was vroeger als je erbij was.Nooit zullen we u vergeten.Je was een boom van een vent een zon en nog zoveel meer er zijn teweinig woorden daarvoor.

william zei

Bedankt voor al Julie reacties , hoop dat al die mooi woorden een steun mogen zijn voor al diegene die hij zo vroeg en onverwacht heeft verlaten. Hij was inderdaad een vriendelijke en goedaardige vriend van iedereen. Dit heeft mij ook de kracht om verder te schrijven, en iets blijvend mooi te maken van deze relaxatie blog. Zodat al wie deze teksten leest een ontspannen gevoel krijgt, en zo eventjes de keiharde realiteit van deze wereld kan ontvluchten. Nog veel leesgenot en hopelijk nog mooie reacties . Groeten William

Anoniem zei

Wij vernemen het nu pas dat er op internet voor Rudolf iets prachtig gedaan was om hem op de gepaste manier te eren. Inderdaad als hij ergens was kon er gelachen worden.Je kon op hem rekenen als hij iets beloofde. Zo zullen wij hem blijven eren als de man met de eeuwige glimlach. Dirk

Vriend zei

Ben je neerslachtig en bang ?. Is er geen kracht in je alleen verdriet. Weiger het conflict van aardse gedachten te aanvaarden, weiger aan banden te worden gelegd door drukkende duisternis van de materiële wereld. Denk aan de kracht van GOD in jou om alle dingen nieuw te maken. Laat Rudolf gaan naar de eeuwige liefde van GOD. Hij verlangt ook dat jullie gelukkig worden, vergeten zullen jullie hem nooit . Groeten van een priester die deze site regelmatig bezoekt

Anoniem zei

Als op een dag een mens is doodgegaan
sta je plots alleen in een smalle gang
aan de donkere kamer waar 't leven verdween,
je voelt enkel koude in de gang,
je ziet de deuren niet die openstaan
Als je de mens zoekt die is doodgegaan,
verlaat jouw doolhof van dwalen
en vindt een weg in het doolhof der sterren
tot je die ene ster weer ziet
waarvan je denkt dat hij is doodgegaan.

Bespeur weer alle mooie dingen
die deze ene ster glans en kracht geven,
want hij heeft het dode lichaam achtergelaten
Deel de pracht van zijn ster met jou leven.
Zo zal je hem eeuwig blijven beleven
Hoop mijn bescheiden bijdrage jullie verdriet mag verzachten in deze moeilijke tijd. In ons korte leven hier op aard, is het soms niet eerlijk waarom hij ? Een van de vele bezoekers van deze site

Vrienden zei

Jongen toch wat is jou toch over komen, zo vroeg ons moeten verlaten. Zonder afscheid te nemen van iedereen, hoop dat je niet teveel geleden hebt. Ik moet het weer herhalen er staan hier zoveel mooie woorden geschreven. En dat allemaal voor jou, mijn beste vriend Rudolf. Hoop ook voor ons allemaal dat wij ooit elkaar terug tegenkomen. Meschien is er toch hierna iets, wie weet ? ? ? ?
Groetjes van ons die je ook dierbaar waren.

werkmakkers zei

Rudolf: Wij zijn je niet vergeten, dat zullen wij nooit. In de Staffin, is nog eens je naam vermeld ( spijtig genoeg bij de overlijdens ) . Maar het doet goed te weten, dat je vriendin in naam van jou iedereen bedankt. Dit zou je zeker gewaardeerd hebben. Groeten van ons ( je werkmakkers )

Anoniem zei

Nog een laatste groet, wij hebben jou mededeling zien staan in staffin.Veel sterkte aan Phaedra en aan jou Martine. Groetjes

Marc zei

Rudolf, vaarwel mijn beste vriend ( vergeten niet maar voor altijd in onze gedachten )Er staan hier mooie teksten geschreven , het is bijna een boek vol. Dat doet zeker goed voor degene die je lief hadden ( jou vriendin en dochter ). Zij kunnen het lezen in jou naam. Groeten Marc

Anoniem zei

Ben een regelmatige bezoeker van deze blog. Wat hier allemaal geschreven staat is gewoon super kool. Al die mooie woorden echt om bij na te denken. Er schuilt zoveel waarheid in. Ik geloof in leven na de dood. Het kan niet anders er moet iets bestaan. Kijk deze jonge man zo plots verdwijnen uit onze wereld. Hij kan toch zomaar niet in het niets verdwijnen. Er moet toch een doel van zijn bestaan geweest zijn. Mijn medeleven met de familie. Alsook mijn dierbare groeten

Ludo zei

Ben op deze blog gesurft, omdat een vriend van mij deze blog had gegeven.Met de mededeling dat er hier een mooi verwoordde tekst van het onze vader stond geschreven.Zo ben ik hier ook beginnen lezen, en voel dat er nog veel mensen toch geloven in een super kracht. Dat het leven niet eindigd na de dood. Zo jong hier alles moeten achterlaten, dat moet hard zijn voor de degenen die hem lief hadden. Zal zeker voor hem bidden dat hij voor eeuwig mag rusten in de liefde van God

Sylvia zei

Het moet inderdaad een goede vriend geweest zijn, al het geschreven hier is zo prachtig verwoord. Zal hem ook in mijn gebed gedenken, zodat hij in de liefde van God verder mag leven.Zo wil ik jullie leed verzachten. Groetjes en mijn medeleven met de ganse familie

Anoniem zei

Dit is ook prachtig verwoord, heb juist mijn reactie gegeven op de laatst geschreven tekst. Wat hier allemaal geschreven staat is meer dan normaal. Zo mooie verwoordingen over het leven en de dood, echt om even bij stil te staan. Sommige teksten moet ik meerdere keren lezen om ze goed te begrijpen.Het moet hard zijn zo een jonge mooie man te moeten verliezen. Die echt supper cool moet geweest zijn als je dit allemaal leest. Hoop dat hij in Gods liefde mag verder leven, dat dit alles jullie leed mag verzachten.

Evelin en Marscha zei

Dit is hier allemaal mooi verwoord , om even bij stil te staan. Je kan er bijna een boek vol van maken, het moet erg zijn zo vroeg iemand te moeten verliezen. Hoop dat dit echt een troost mag zijn voor jullie die verder moeten leven zonder deze jonge man. Zoals deze blog mogen er meer zijn, alles vol liefde geschreven.

Anoniem zei

ja beste vriend, vandaag is het 5jaar geleden dat je ons hebt verlaten, het blijft toch pijn doen en het gemis is er ook nog steeds. ik denk dat dit nooit zal veranderen. LOVEYOU

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.