Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

zondag, februari 26, 2006



Voor mijn vriendin en moeder van ons kind


Wat in mijn verbeelding is gekomen, heeft in werkelijkheid bestaan. Wij moesten een beetje op elkaar lijken om elkaar te kunnen verstaan, maar wij waren verschillend. Zo werden wij vrienden voor het leven, zoekend naar elk zijn weg op het pad van onze dromen. Wat nu in werkelijkheid niet meer is, zal als verbeelding verder leven. Zwijgzaam stil en zonder klagen wilde jij je ziekte dragen. Je vocht met al je levenskracht voor elke nieuwe dag en nacht. Zo ben je langzaam moegestreden en uit ons midden weggegleden. Door de tranen van dit uur sluipt de glimlach der herinneringen samen met jou, die stem, die ogen en dat hart op de juiste plaats. Waar je de zon deed schijnen, zo zullen wij je altijd in ons hartje dragen als de zon die je liet ontwaken in ons prille bestaan. Zeg nooit het is voorbij, slechts je lichaam werd ons ontnomen, niet wat je was en ook niet wat je zei. Wij vullen ons hoofd met blijde gedachten, in de rotsvaste overtuiging van een eeuwig leven na de dood. Daarom zijn wij de ziel in de mens zelf en is ons lichaam slechts onze schaduw. Laten wij dit leren hoe kostbaar het is, een kwetsbaar mens te zijn. In de oudste lagen van mijn ziel zit mijn hoogste waarheid verscholen. Daar alleen kan ik woorden ontmoeten, die mij brengen naar het oude vergeten geheim. De ziel begrijpt wat het verstand niet kan bevatten, ze verlangt ernaar je terug te brengen naar God ( je thuis ). Want je ziel begrijpt dat God en jij één zijn. Jouw leven was een rusteloos verdriet, begeren en ontberen anders niet. Maar diep in het dal beneden ligt ongerept de tuin van Eden,wij nemen je spelend bij de hand op weg naar het beloofde land. Wij kunnen ons niet van u bevrijden, er bloeit niets anders in ons hart dan jij. De oude weelden zijn voorbij, maar niets kan ons meer van u scheiden. Onze liefde is eeuwig, ook in de andere wereld en is eindeloos nabij.
Wij zeggen u geen vaarwel maar tot weerziens voorbij deze wereld.

16 reacties, klik hier om een reactie te plaatsen:

Anoniem zei

Zeer mooi geschreven en zo een gevoel dat je erin laat voelen

Anoniem zei

Zeer gevoelig geschreven ,je voelt jou eeuwige liefde voor haar in dit verhaal , heb deze tekst aangepast en ook gebruikt voor mijn moeder die ook op deze manier is heengegaaan BEDANKT William

Anoniem zei

Laura heb jou verjaardagsgedichtje gelezen van jou papa , je mama zou fier geweest zijn op jou je bent zo een mooie flinke meid geworden. Weet zeker dat ze gelukkig is nu waar ze ook mag zijn ,heb jullie dit gedicht horen lezen op haar begravenis . Krijg er nog kou van als ik eraan denk ( doe zo verder Laura )

Anoniem zei

Wij zullen jou altijd in onze gedachten herinneren als een vrouw die goed was voor iedereen en voor haar kinderen . Rond deze tijd wordt je weer levendig in onze gedachten groeten van je vrienden

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Wat gaat een jaartje snel,het is al 5 jaar geleden dat je ons verliet maar in ons hart leeft je verder hoor. Sterkte aan iedereen dat jou lief was en vooral aan,Laura het is nu een jonge meid geworden. Maar ik voel dat jou dochter verder leeft en met liefde in het hartje van jullie allemaal

van der jeugt zei

Gelukkige verjaardag stuur ik jou in gedachten naar je hemelse leven toe. In ons hart zal je verder leven zoals een regenboog hoort bij de regen. Groeten van een vriend en vader van je kind.

jullie dochter zei

dank u papa dat je mama nog niet bent vergeten en dat je een gedichtje over haar schreef dat zal ze ook wel leuk hebben gevonden

Van mij voor ons papa zei

Waarom is de wereld zo onaardig. Is het leven zo onrechtwaardig. Waarom ben je plotseling van ons afgenomen. Zonder daarvoor iets in de plaats is gekomen. Wij kunnen niet beschrijven wat wij nu missen. Jij speelde een geslaagde hoofdrol in ons leven. Je zal voor eeuwig verder de hoofdrol blijven spelen. Voor laura haar mama geschreven, want je blijft onze lieve dochter voor altijd in ons leven PAPA

William zei

Waarom is de wereld zo onaardig. Is het leven zo onrechtwaardig. Waarom ben je plotseling van ons afgenomen. Zonder daarvoor iets in de plaats is gekomen. Wij kunnen niet beschrijven wat wij nu missen. Jij speelde een geslaagde hoofdrol in ons leven. Je zal voor eeuwig verder de hoofdrol spelen. Van mij voor ons PAPA

Sofie zei

Terug mooi geschreven jou reatie super goed , kijk regematig naar al jou teksten. Zal ook altijd eens hier naar toe komen om deze tekst te lezen dat je voor Laura haar mama geschreven hebt. Voel haar terug een beetje dichter bij ons dan, het zal goed doen voor Laura en haar meme dat ze verder leeft in onze gedachten.

schoolvriendin zei

Zal mij even voorstellen .Een oude vriendin van je mama van de lagere school, je kent mij niet maar dat doet er niet toe. Heb dit blogadres van iemand gekrijgen, dit is gewoon onvoorstelbaar dat dit allemaal mag gebeuren als er een GOD bestaat ? Heb dit onlangs maar vernomen via een vroegere schoolvriend. Veel sterkte aan de familie en zeker aan de kinderen, deze tekst is super gevoelig geschreven , hoop dat je niet teveel pijn hebt moeten doorstaan . Groetjes van een oude onbekende schoolvriendin

laura zei

mijn mama is de beste
mijn mama is de slimste
mijn mama is de mooiste
mijn mama is de liefste
mama ik blijf altijd jou kleine meid!
bedankt dat je er altijd voor mij was
mama ik mis je super hard!!!!

gelukkige verjaardag mama!

Vriendin zei

Mooi geschreven Laura wij zullen ook je mama nooit vergeten. Gelukkige verjaardag beste vriendin hoop dat je daar goed bent je verdient het. je liefde die je hier had voor iedereen zal je voor eeuwig vinden in de armen van GOD

van der jeugt zei

De dood is niet het einde van ons bestaan het is een plaatst waar wij allen ooit eens heen zullen gaan.Een paar zachte woorden doen meer dan je kan denken, liefde is de uiteindelijke werkelijkheid. Het is de enige eeuwige realiteit. Zo zal je altijd verder leven in ons hart en vullen wij het met die eeuwige liefde. Weet dat dit een grote steun is voor onze lieve dochter wij zullen altijd van jou houden papa

Anoniem zei

If you desire to get higher search results ranks for the keyword 'buy sausages' after that your page has to be relevant to that keyword.
The most favored backlinking approach may be to distribute content to article publication sites comparable to Ezine - Articles.
It's TIME to educate yourself on the basics of how to improve your pursuit engine rankings.
Also visit my website : rank builder software

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.