Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ons Blogteam

Ons Blogteam

De Teller

maandag, november 21, 2011



Vertrek uit dit leven is niet meer dan het einde van een etappe op de grote reis van onze ziel. Papa, dierbaar door jouw warmte, bijzonder door jouw eenvoud, aanwezig door jouw zijn, voor ons hier maakte je het leven fijn. Papa, je deelde iedere dag jouw liefde met ons, nu zullen wij jouw liefde delen voor eeuwig  in ons hart. Laten wij ons de tijdelijke aard van het leven accepteren, en  realiseren dat we niet eeuwig hier op aarde kunnen blijven. Papa, jouw tijd op aarde was voor ons een zegen, je werkte hard om ons te laten studeren, leerde ons het leven waarderen. Wij zijn er dankbaar voor, dat je ons innerlijke ziel in God deed geloven en op deze weg ons uiterlijk geloof kon weerspiegelen. Je was een volmaakte vader die liefdevol kon bemiddelen bij kleine huishoudelijke problemen. Je fluisterde ons het juiste woord in, scherpte onze blik op de wereld en wees ons de juiste plek en de weg daarheen. Je was door God geïnspireerd en leerde je ons, ons hogere bewustzijn te verheffen zodat wij spiritueel ontwikkelde kinderen werden van God. Je wordt nu een hemelse gastheer papa in het aards paradijs, jouw liefde en hemels bewustzijn zal ons nu begeleiden en beschermen. Je wordt onze engel van daarboven die waakt over ons, die ons in onze dagelijkse werkelijkheid zal helpen ons diepste verlangen en ons hoogste doel te realiseren. Kinderen en kleinkinderen, treur niet om mij, nu ben ik veilig in Gods handen, verlost van mijn hevige aardse pijn. Ik zal nu verder leven als een eenheid van harmonie en liefde in jullie harten en gedenk mij als de zon ontwaakt, haar warmte laat stralen, zal ik fluisteren “ ik hou van jullie”. Draag zorg voor mama, laat haar genieten van het leven, zij heeft er hard voor moeten strijden in onze vroegere tijden van geluk in de liefde van God.

Mahal Naming Ama
 kami ng mga anak mo ay lubos na nagpapasalamat sa lahat ng pagmamahal at pag aaruga na ibinigay niyo sa amin. Nakita namin ang lahat ng sakripisyo niyo para kami ay itaguyod at makapagtapos ng pag aaral, kung ano man ang narating namin ngayon iyon ay bunga ng inyong pagsisikap at pagtitiyaga. Marapat lamang na kayo ay arugain at parangalan bilang isang mabuting ama na nagturo sa amin kung paano magmahal at magbigay.Walang bagyo na di susugurin matugon lamang ang aming pangangailangan, ngunit ni minsan ay di nagreklamo sa hirap na naranasan; salamat aming ama sa lahat kailan man ikaw ay di malilimutan mananatili ka dito sa aming puso magpakailan man. Ikaw ngayon ay nasa piling na ng puong maykapal na pabaon ang aming pagmamahal. Malayang paglalakbay at hanggang sa muling pagkikita aming mahal na ama.
vrijdag, november 18, 2011

Ons gevoel voor overvloed komt voort uit onze ervaring met de goedheid van het universum. Als we vragen om veel goeds en vreugde, lijkt de wereld wonderbaarlijk ontvankelijk : we hebben het duidelijk goed en hebben voldoende. Met elke bevestiging zorgt onze energie voor meer goede dingen in het leven. We kunnen de wereld ervaren als leeg, maar we kunnen haar zien als rijk, welvarend en ons uitnodigend deel te hebben aan die goedheid. Onze dankbaarheid voor de zegeningen die het leven brengt, zal ons leven zinnig en gelukkig maken. Wees dankbaar voor de goedheid die u in uw leven ten deel valt. En u bent eigenlijk veel rijker dan u denkt, leer uw talenten op waarde te schatten, zo  brengt u uw leven op een succesvolle manier tot ontplooiing.


tekening van Jayson Villamor
Talenten voor kunst, schrijven, muziek of zang om er maar een paar te noemen, kosten tijd en overtuiging om het tot ontplooiing te laten komen. Onze talenten op waarde schatten betekent dat we onszelf serieus nemen, en leren te koesteren wat onze ouders ons hebben meegegeven. Een talent misbruiken is een negatieve spiraal vormen in ons leven, dat betekent meestal naar beneden donderen met een negatief effect tot gevolg. Het is belangrijk om u met mensen te omringen die uw talenten onderkennen en u aanmoedigen ze te ontwikkelen. Onderstreep uw talenten en waardeer uw gaven, ze zijn bedoeld om u door het leven te leiden. We zijn ons meestal niet van een bijzonder talent bewust totdat een bepaalde situatie het naar de oppervlakte brengt. Hebben we eenmaal besloten om onze talenten en gaven te ontwikkelen, dan moeten we oefenen in onze bekwaamheden en ze perfectioneren. Deze periode van oefening is traditioneel de periode van het leerschap. Hierbij hebben we de gelegenheid om te leren van onze fouten en de tijd om onze bekwaamheden te intrigeren met de eisen van nieuwe situaties. Men verwacht niet van ons dat wij perfect zijn, maar dat we alleen ons best doen. Wij zijn inderdaad in een maatschappij beland dat van ons meer eist dan wij soms kunnen geven, dan is het de kunst om alles te relativeren en ons op een ontspannen manier ons eigen er door te loodsen. Weinigen zijn echter bereid deze periode van genade te aanvaarden. Sta uzelf toe iets nieuws in het leven te leren, een nieuwe situatie kan verfrissend, maar ook moeilijk en lastig zijn. Klop uzelf op de schouder omdat u bereid bent een nieuwe uitdaging aan te gaan. Geloof niet meer dat u perfect moet zijn maar geef uzelf de tijd en ruimte om fouten te maken. De manier waarop u uzelf behandelt, geeft ook aan hoe u een ander zou behandelen die iets aan het leren is. Wees een goede leraar voor uzelf, anderen zullen u als een  goede vriend en begripvolle persoon aanvaarden. Hoop dat deze woorden mogen bijdragen naar een gelukkiger leven in harmonie met alles om je heen.
zondag, november 13, 2011
 Foto van Isabelle Lescrauwaet

 Kunstwerk van Walter Stroef

Wonderen voltrekken zich iedere dag, vaak op de meest onverwachte momenten. Het zijn verhalen vol mysterie, wijsheid en schoonheid. Je hebt het misschien niet verwacht, en misschien nooit verwacht. Maar opeens was het daar, en wie had dat ooit gedacht. Wie zegt dat er geen wonderen gebeuren... heeft nooit de schoonheid van de roos herkend. De dorre boom, waaraan ’t takje ontspruit. De zon die uit de regen kleur kan wekken. Luister en kijk, zing maar en fluit. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Stap uit het duister en ren naar het daglicht. Geluk is het wonder dat zich niet verschuilt in de schaduw. Het danst in de zonneschijn van jouw leven.

vrijdag, november 04, 2011
Is er iemand bereid om dit bericht te publiceren en het op zijn muur te laten voor een uur?

Kunstwerk van Isabelle Stroef (koperen masker)
Week van het Autisme, ADHD, Awareness Month
 Dit is de week van het speciaal onderwijs, autisme, ADHD (attention deficit hyperactivity disorder), dyslexie ... en Awareness Month. Ter ere van alle kinderen die worstelen dagelijks om te slagen ... en degenen die helpen.
Een korte uitleg over ASS.
ASS staat voor Autisme Spectrum Stoornissen. ASS komt voor bij kinderen, adolescenten, en bij volwassenen. Ongeveer bij 1 procent van de kinderen en volwassenen is er sprake van ASS. Onder de noemer ASS vallen verschillende stoornissen, bijvoorbeeld Klassiek Autisme, het syndroom van Asperger, en PDD-NOS (pervasieve ontwikkelingsstoornis niet nader gespecificeerd). Deze mensen hebben vooral moeite met het sociale begrip en de sociale intuïtie. Dat maakt hen vaak onzeker en angstig en deze angst wordt vaak ingetoomd doordat ze zich vasthouden aan bekende regels en patronen. Er wordt bij klassiek autisme gesproken van een drietal hoofdkenmerken, namelijk kwalitatieve beperkingen op het gebied van sociale interacties, kwalitatieve beperkingen op het gebied van communicatie, en beperkte patronen van gedrag, belangstelling en activiteiten waarbij sprake is van een stoornis in de verbeelding.

Mensen met ASS hebben vooral moeite in het dagelijkse sociale verkeer. Sommige kinderen weten vaak niet hoe ze nu het beste vriendjes kunnen maken of spelen juist het liefste alleen. Sommige kinderen maken als ze praten nauwelijks gebruik van gebaren en oogcontact en sommige kinderen praten zelfs helemaal niet. Sommige kinderen en volwassenen weten heel veel van een onderwerp, bijvoorbeeld over een bepaalde periode in de geschiedenis, trams of dinosaurussen en praten over niets anders. Sommige mensen met ASS nemen alles wat gezegd wordt heel erg letterlijk of praten anderen precies na. Ook kunnen mensen met ASS bijvoorbeeld erg in de war raken (of bang worden) als iets niet gaat zoals ze gewend zijn.

Een korte uitleg over ADHD.

ADHD staat voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder. ADHD komt veel voor bij kinderen en adolescenten, maar kan ook voorkomen bij volwassenen. Ongeveer bij 3 tot 5 procent van de kinderen is er sprake van ADHD. Deze kinderen hebben bijvoorbeeld vaak moeite met opletten, maar kunnen ook druk en impulsief zijn. Er wordt ook wel gezegd dat er sprake is van een aandachtstekort en/of hyperactief of impulsief gedrag.

Kinderen die een aandachtstekort hebben, hebben vooral moeite met opletten terwijl er bijvoorbeeld andere dingen om hen heen gebeuren. Sommige kinderen maken daarom vaak fouten in hun schoolwerk of vinden het lastig om hun huiswerk af te maken. Daarnaast kunnen kinderen chaotisch overkomen omdat ze soms vergeten waar ze spullen hebben opgeborgen of wat ze allemaal zouden gaan doen.

Kinderen die hyperactief en impulsief zijn kunnen zich voortdurend onrustig voelen. Het is dan lastig om op hun plaats te blijven zitten op school of thuis tijdens het eten. Sommige kinderen moeten constant met hun handen en voeten bewegen of zitten overal aan. Daarnaast kunnen sommige kinderen bijvoorbeeld moeilijk op hun beurt wachten of flappen ze er van alles uit omdat ze het lastig vinden om dingen die in hun hoofd op komen niet direct te zeggen of te doen.
Er worden binnen de diagnose ADHD drie verschillende subtypes onderscheiden. Ten eerste kinderen met het overwegend inattentieve subtype, d.w.z. dat deze kinderen vooral aandachts- en concentratie problemen hebben. Ten tweede kinderen met het overwegend hyperactieve/impulsieve type, d.w.z. dat deze kinderen vooral hyperactief en impulsief zijn. Ten derde kinderen met het gecombineerde type, d.w.z. dat ze zowel aandachtsproblemen hebben als hyperactief en impulsief zijn. Verder zijn er een aantal andere diagnoses die vaak voorkomen bij kinderen met ADHD, bijvoorbeeld dyslexie of andere gedragstoornissen zoals de oppositionele gedragsstoornis.
dinsdag, november 01, 2011
Kunstwerk Isabelle Stroef, foto Isabelle Lescrauwaet ( 4 beelden in het park  )
Het is de gedachte aan geluk, niet het geluk zelf die ons voortdrijft. Slechts één brengt vreugde en geluk, onze eenmaal gemaakte keuzes bekrachtigen ons lot.
We hoeven geen andere vrienden te zoeken. Als we begrijpen dat vrienden veranderen wanneer we onze kracht van keuze tot uitdrukking brengen en ons bevrijden van ons de wet te laten voorschrijven door anderen, kunnen we zelf onze persoonlijke doelen realiseren en handelen volgens de eigen ik realiteit. Keuzes maken is iets dat je moet overkomen, anders kun je er alleen maar van dromen. En degene die een relatie hebben, zullen ontdekken dat gezamenlijke doelen bereikbaar zijn en dat onze keuzes ons dichter bij elkaar kunnen brengen. Het is de keuze, niet het geluk of het toeval, dat onze bestemming bepaalt. Als je je leven lang afwacht, is je leven verspild. Sta er met je hele hart achter, maar niet noodzakelijk met al je geld !  Wees één van de gelukkigen, ongelukkigen geven altijd een ander de schuld ?   

Even Doorklikken

Facebook

Ideeën of teksten? Mail ons.

Heb je een (spirituele) tekst, een evenement of andere ideeën, laat het ons weten. Veel kans dat uw tekst verschijnt op Yanga.be, het spiritueel blog voor jou en door jou.

Teksten mogen worden gestuurd naar contact@yanga.be en worden gepubliceerd na lezing en goedkeuring.